האם פינוי דירה הוא סוג של טיפול באגרנות כפייתית?

פינוי דירה משמש כטיפול לאגרנות?

התשובה היא בהחלט לא. פינוי דירה מלאה בחפצים הוא לא טיפול העומד בפני עצמו, והוא אינו מוגדר ככזה. יחד עם זאת, מדובר בתהליך חשוב מאוד וקריטי, שאותו יש לעבור בשלב מסויים של תהליך טיפול מקצועי, ואשר יכול לסייע מאוד לתהליך הטיפולי ולהוביל לשינוי אמיתי במציאות של האגרן הכפייתי עצמו ושל כל בני משפחתו. במסגרת תהליך הפינוי, מפונה כל הפסולת וכל החפצים שאגר האגרן הכפייתי בביתו לאורך השנים בהן סבל מן ההפרעה.

היום הקשה בחייו של אגרן כפייתי

כל מי שחי עם אגרן כפייתי ומכיר את ההפרעה, יודע שאגרנים כפייתיים אינם מאפשרים לאף אדם להתקרב לחפצים אותם הם אוגרים, לא לגעת בהם ולבטח לא להזיז אותם ממקומים או לפנות אותם מן הדירה. בהתאם לכך, התהליך של פינוי דירה הוא תהליך קשה מאוד ברמה הרגשית עבור האגרן הכפייתי, וחייב להתבצע הן בפיקוח של הגורם המטפל המקצועי והן באמצעות חברת פינוי מקצועית המציעה את השירות של פינוי דירת אגרנות כפייתית בצורה ספציפית ומפורשת.

טיפול פסיכיאטרי מקצועי המשלב את שלב הפינוי

הטיפול באגרנות הכפייתית עצמה הוא טיפול פסיכיאטרי לחלוטין, המבוצע על ידי פסיכיאטר מקצועי, ויכול לכלול מפגשי טיפול פסיכולוגיים וכן תרופות פסיכיאטריות שיכולות להקל על האגרן הכפייתי ואף להשפיע במידה ניכרת על תסמיני ההפרעה בכיוון החיובי. בכל מהלך טיפולי כזה מגיע השלב שבו הגורם המטפל מצליח להביא את האגרן הכפייתי לכדי הסכמה על הצורך לפנות את הדירה מכל הפסולת, על מנת שניתן יהיה להתחיל בחיים חדשים ללא ההפרעה.

תהליך הפינוי – שלב מכונן בתהליך הטיפול המקצועי

בשלב זה מבוצע התהליך של פינוי דירה, והוא בהחלט נחשב לאירוע מכונן בתהליך הטיפול. יחד עם זאת, ביצוע הפינוי עצמו, לא רק שאינו טיפול, אלא שאם הוא מבוצע כנגד רצונו המפורש של האגרן הכפייתי, ובצורה כוחנית, הוא עלול להוביל בדיוק לתוצאה ההפוכה, תוצאה של החמרת היחסים בין בני המשפחה ובין האגרן הכפייתי, ואולי אובדן אמון מוחלט של האגרן בכל ניסיון טיפול עתידי שיוצע לו.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו