האם ניתן לשקם אגרן כפייתי לאחר תהליך טיפולי ארוך?

שיקום אגרן כפייתי 

התשובה היא בהחלט כן, ולא רק שזה ניתן אלא שזה גם מחוייב המציאות. תהליך טיפולי הוא תהליך ארוך מאוד במהלכו מוביל הפסיכיאטר את האגרן הכפייתי דרך מסלול של שינוי צורות התנהגות בניגוד לאופן בו עובד ההיגיון של האגרן הכפייתי. מבחינת האגרן הכפייתי החפצים אותם הוא אוסף הם חפצים שכלפיהם הוא מרגיש רגשות עמוקים, ואי איסופם אל ביתו זה פשוט דבר בלתי הגיוני לעשות. במסגרת התהליך ההגיוני משולבים גם מהלכים המיועדים לשנות את ההיגיון של האגרן הכפייתי באמצעות תרופות פסיכיאטריות וגם להוביל אותו לנהוג בניגוד להיגיון העצמי שלו.

תהליך קשה וארוך

כפי שניתן להבין מדובר בתהליך קשה מאוד עבור האגרן הכפייתי, ולבטח לא מדובר בתהליך שבו בולעים גלולה והכל מסתדר. במסגרת התהליך גם צפוי האגרן הכפייתי לעבור שלב של פינוי הדירה מכל החפצים שהוא אגר לאורך השנים, על מנת לייצר מציאות חדשה ולתחום את האובססיה שלו במרחב קטן יותר ותחת מגבלות רבות יותר. המציאות החדשה הוא מצב שעל האגרן הכפייתי להסתגל אליו, והסתגלות זו מתרחשת לאורך תקופת השיקום.

תמיכה של המשפחה

לאורך תקופת השיקום, ישנו תפקיד חשוב מאוד למשפחת האגרן הכפייתי שאמורה לספק לו את התמיכה הנדרשת, ולעבוד בשיתוף פעולה מלא עם הפסיכיאטר על מנת לוודא שהאגרן הכפייתי מתקדם לאורך דרך המלך, ולוודא שכל סטייה מנתיב זה תזכה למענה מיטבי ומהיר. תהליך השיקום הוא למעשה תהליך שלא נגמר לעולם, גם אם עוצמתו הולכת ודועכת עם השנים, אך עירנות מצד המשפחה והגורמים המקצועיים צריכה להיות נוכחת תמיד.

צרו קשר לקבלת הסיוע הדרוש לכם

כדי ללמוד עוד אודות תהליך השיקום של אגרנים כפייתיים, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם. מרכז הסיוע לאגרנים מציע לכם כר נרחב של מידע וידע מקצועי ועדויות של משפחות אגרנים כפייתיים על מנת להגיש לכם את כל הסיוע הנדרש.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן