האם כדאי להשקיע בטיפול פסיכולוגי עבור אגרנים כפייתיים?

טיפול פסיכולוגי לאגרנים

אם יש לכם במשפחה אגרן כפייתי ואתם מחפשים דרכים שונות להתמודד עם המצב, מומלץ מאוד ללמוד את הנושא לעומק, ואת זה תוכלו לעשות באמצעות מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם המציע לכם מגוון רחב של פריטי מידע מקצועי שנאסף לאורך שנים, וכן עדויות של משפחות אגרנים כפייתיים בגוף ראשון. לעניין הטיפול הפסיכולוגי, אגרנות כפייתית היא לא בעיית אישיות, אלא בעיה נפשית, בעיה הצרובה בנוירולוגיה של המוח, ולכן טיפול פסיכולוגי לכשעצמו אינו יכול להוביל לשיפור אם הוא אינו מובא בתוך קונטקסט רחב יותר.

טיפול רציף בקונטקסט רחב

למעשה, הטיפול בבעיה צריך להתבצע במישור הפסיכיאטרי וכיום גם ישנה האפשרות לעשות שימוש במגוון רחב של תרופות פסיכיאטריות המאפשרות להוביל לשיפור מסויים בתסמיני ההפרעה. יחד עם זאת, טיפול פסיכולוגי יכול בהחלט להיות חלק מתהליך טיפולי הכולל גם שלב של שינוי המציאות עבור האגרן הכפייתי באמצעות פינוי הדירה מכל החפצים שנאגרו לאורך השנים, שלב קשה מאוד שמהווה תנאי הכרחי להצלחת התהליך, אך גם יוצר אתגר משמעותי.

טיפול פסיכולוגי לכשעצמו אינו יכול להוביל לשיפור

הטיפול הפסיכולוגי נועד להביא את האגרן הכפייתי למצב של מוכנות נפשית לקראת פינוי הדירה מכל החפצים שנאגרו, ולאחר מכן ללוות אותו ולהעניק לו את התמיכה הנדרשת. יעילות הטיפול תלויה בשורה של גורמים, החל מעוצמת ההפרעה במקרה הספציפי, תמיכת המשפחה, תמיכת טיפול פסיכיאטרי ברקע וכדומה. בקונטקסט רחב כזה של טיפול, ישנה כדאיות רבה בהשקעה בטיפול פסיכולוגי, אך אין הכוונה בכך שטיפול פסיכולוגי יכול לכשעצמו יכול להוביל לשיפור בתסמינים ולבטח לא לרפא את ההפרעה, שהיא אינה ברת ריפוי.

כל המידע, כל הסיוע

מרכז הסיוע לאגרנים מציע לכם את כל המידע לו אתם זקוקים סביב תופעת האגרנות הכפייתית, ובו תוכלו למצוא אוזן קשבת, סיוע, ליווי, תמיכה והכוונה בכל שלב בו אתם מרגישים שאתם זקוקים להם. בכל מקרה כזה, פנו אלינו ואנו נעמיד לרשותכם את כל המידע הנדרש לכם.




אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן