האם יש סיכוי שאגרן כפייתי ישנה את דרכיו?

כיצד האגרן יוכל לשנות את דרכו?

התשובה היא שללא סיבה חיצונית, ללא סביבה תומכת וטיפולית, אין שום סיכוי כזה, ועצם הציפייה לשינוי כזה עלולה לגרום לכם נזק גדול יותר מאשר לו הייתם מעמיקים בהבנת ההפרעה והמאפיינים הקליניים שלה. אגרנות כפייתית היא הפרעה נפשית מולדת, הפרעה הנובעת מהפרעה נוירולוגית במוח האדם, ושאינה "מסתדרת" מעצמה עם הזמן. הפרעה זו גורמת לאגרן הכפייתי לראות את העולם בצורה שונה מאוד ממה שרואה אותו אדם נורמלי, לפחות בנושאים מסויימים.

הציפייה לשינוי אינה במקומה

משפחותיהם של אגרנים כפייתיים הן אולי הסובלות היחידות בכל הסיפור, שכן הן אלו שצריכות להתמודד עם העובדה שקרוב משפחה סובל מהפרעה נפשית שאינה מאפשרת לו לתקשר עם המשפחה בצורה נורמלית, והן אלו שנפגעות מפעילותו של האגרן הכפייתי. עבור האגרן עצמו, מדובר בדבר טבעי, וכל מה שהוא עושה הוא טבעי לחלוטין מבחינתו, וכך צריך להיעשות. הציפייה לשינוי שיגיע כך עם הזמן, או לאור הפצרות חוזרות ונשנות מצד המשפחה, היא ציפייה לא מציאותית שכדאי להיפטר ממנה כמה שיותר מהר.

שינוי במסגרת טיפולית

אחרי שאמרנו את זה, שינוי יכול אכן להגיע אם נוקטים במספר פעולות טיפוליות לרבות טיפול פסיכולוגי ארוך טווח, טיפול פסיכיאטרי המשלב לעיתים גם טיפול תרופתי, וכן טיפול התנהגותי וסביבתי המתחיל בפינוי הדירה מכל החפצים שנאגרו, על מנת ליצור בפני האגרן הכפייתי מציאות חדשה, שתאפשר לו להמשיך במימוש האובססיה שלו בצורה מבוקרת מצד אחד, ולמשפחתו לחזור ולקיים חיים עד כמה שיותר נורמליים בבית המגורים.

כל המידע, הסיוע והליווי הדרושים לכם

מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם מספק מגוון רחב של שירותי ייעוץ, ליווי, הכוונה ותמיכה למשפחות אגרנים כפייתיים ולאגרנים כפייתיים עצמם. אנו מציעים לכם מידע מקצועי רב שיוכל לסייע לכם להבין טוב יותר את התופעה, וכן מחברים אתכם עם אנשי המקצוע הדרושים לכם בכל סיטואציה. צרו קשר עם מרכז הסיוע לאגרנים עוד היום ואנו נסייע לכם להתמודד טוב יותר עם המצב בו אתם נתונים.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו