האם ישנה דרך להתמודד עם מפגעים תברואתיים בדירת אגרן כפייתי?

כיצד נתמודד עם מפגע תברואתי?

התשובה היא בהחלט כן, אם כי דרך זו מחייבת התערבות כבר בשלב מוקדם של תהליך האגירה, או לחילופין פינוי של כל החפצים מן הדירה. מרגע שנוצרו ערימות של חפצים בכל רחבי הדירה, כבר אין יכולת לטפל במפגעים התברואתיים הנוצרים ללא פינוי של אותם חפצים, והסיבות לכך הן די ברורות: האגרן הכפייתי בדרך כלל אינו בורר את החפצים שהוא אוגר על פי רמת ההיגיינה שלהם, ולכן נוטה לאגור גם חפצים המכילים שיירי מזון ופסולת אורגנית שהופכים בתוך זמן קצר לרקבון ומושבות חיידקים.

טיהור מחייב פינוי של החפצים מהדירה

אין כל דרך להתמודד עם מפגעים אלה הבאים לידי ביטוי בצורת טחב, עובש, פטרת, מושבות חיידקים וכדומה, ללא פינוי של כל החפצים. פינוי כל החפצים נדרש הן על מנת לסלק את כל החפצים הרקובים ואלו שמחזיקים בפוטנציאל כזה, והן כדי להגיע למשטחים השונים של הדירה לרבות רצפה, קירות ותקרה על מנת לטפל בזיהומים באמצעות חומר מחטא כדוגמת כלור. לכן, אם כן, אכן קיימת דרך לטפל במפגעים תברואתיים בדירת אגרן כפייתי, אך היא כרוכה בתהליך עמוק ורחב יותר.

פינוי במסגרת תהליך טיפול מקיף

העניין הוא שפינוי החפצים מדירת האגרן הכפייתי הוא עניין כמעט בלתי אפשרי ולבטח לא רצוי לעשות ללא שיתוף פעולה של האגרן הכפייתי עצמו. על כן, תהליכים כאלה של טיהור זיהומים ונגעים צריך להתבצע במסגרת מהלך טיפולי נרחב יותר המלווה על ידי אנשי מקצוע מתחום הפסיכולוגיה וכולל בתוכו עוד שורה של מטרות פרט לניקוי הזיהומים. מטרה מרכזית נוספת יכולה להיות פינוי הדירה באופן מוחלט על מנת לשנות את המציאות עבור האגרן הכפייתי.

כל המידע לו אתם זקוקים

אם אתם מחפשים מידע נוסף בנושא זה ובנושא אגרנות כפייתית בכלל, מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם מציע לכם כר נרחב של מידע וידע בכל תחומי העניין בעולם זה. מרכז הסיוע זמין עבורכם כבר עכשיו, צרו קשר וקבלו את כל המידע הדרוש לכם.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן