האם טיפול פסיכולוגי יכול לרפא מאגרנות כפייתית?

טיפול פסיכולוגי עבור אגרנים 

ובכן, התשובה היא לא, פשוט מכיוון שלא מדובר בהפרעה הניתנת לריפוי מוחלט. ההפרעה הכפייתית נובעת מפגם נוירולוגי שטרם נחקר עד הסוף, ולכן לא ניתן לרפא את המחלה באופן מוחלט. טיפול פסיכולוגי יכול לתחזק רמה מסויימת של תסמינים מופחתים אך הוא אינו יכול לרפא את ההפרעה, ואינו יכול ליצור הפחתה משמעותית של התסמינים. יחד עם זאת, ישנן מספר תרופות פסיכיאטריות בהן נעשה שימוש לטיפול בהפרעות אובססיביות כפייתיות, ואלו דווקא יכולות לייצר שיפור משמעותי בתסמינים.

הובלה של שיפור מסויים

אחרי שאמרנו את זה, טיפול פסיכולוגי כן יכול ליצור שיפור מסויים, והוא לבטח נדרש במסגרת תהליך טיפולי שאותו ניתן ליישם ביוזמת המשפחה או ביוזמת האגרן הכפייתי עצמו, אם כי טיפול ביוזמת האגרן אינה סבירה, שכן הוא עצמו אינו רואה זאת כהפרעה הדורשת טיפול. תהליך טיפולי זה אמור להתחיל על ספת הפסיכולוג, במהלכו יכין הפסיכולוג את האגרן הכפייתי לשינוי הצפוי בחייו, שינוי המבוסס על פינוי או רוב החפצים שנאספו על ידו לאורך השנים, ושינוי הרגלי האגירה שלו.

יצירת מציאות חדשה

בשלב שלאחר מכן, לאחר הכנה נפשית ופסיכולוגית של האגרן הכפייתי, מגיע השלב של פינוי הדירה בפועל. פינוי זה נועד לצייר עבור האגרן הכפייתי מציאות חדשה, אם כי לא מדובר בצעד שיגרום לתשוקת האגירה להיעלם. צעד זה נועד לאפשר חזרה לחיים נורמליים עד כמה שניתן, ולהכניס את האגירה למסגרת מבוקרת בפינה מסויימת של הבית או בחדר מסויים בלבד. כל התהליך הזה, לרבות תהליך הפינוי עצמו חייב להתנהל בליווי פסיכולוגי.

צרו קשר לקבלת כל המידע הדרוש לכם

מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם מציע לכם את כל המידע, הסיוע, הליווי והתמיכה הנחוצים לכם על מנת להתמודד עם הבעיה בצורה הטובה ביותר. מרכז הסיוע לאגרנים מחזיק מידע רב וידע רב שנצברו לאורך שנים של עבודה מול אגרנים כפייתיים ומשפחותיהם. צרו קשר עוד היום וקבלו את הסיוע הדרוש לכם בכל היבט של הבעיה.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן