האם טיפול פסיכולוגי בלבד יכול להוביל שינוי משמעותי בחייו של אגרן כפייתי?

על טיפול פסיכולוגי ושינוי בחייו של האגרן

ובכן, התשובה היא כן ולא. ישנם מקרים מסויימים בהם טיפול פסיכולוגי ארוך ואינטנסיבי יכול להוביל לשינוי, צעד אחרי צעד, שלב אחרי שלב, לעומת מקרים אחרים בהם עוצמת ההפרעה היא קשה דיה ואינה מאפשרת שינוי מהותי על בסיס ייעוץ פסיכולוגי בלבד. העניין הוא שכיום אתם לא צריכים להסתמך רק על ייעוץ פסיכולוגי, אלא שעומדות בפניכם כיום אפשרויות נוספות, והבולטת ביניהן היא תרופות פסיכיאטריות המתאימות גם לטיפול בהפרעות ממשפחות ההפרעות האובססיביות כפייתיות OCD.

שילוב של פסיכולוגיה ופסיכיאטריה תרופתית

אחרי שאמרנו את זה, כל טיפול פסיכולוגי, לבטח כאשר מדובר בהפרעה נפשית רשמית, דורש בדרך כלל שילוב ותמהיל בין שני העולמות: מצד אחד ייעוץ פסיכולוגי ארוך טווח, ומצד שני טיפול תרופתי על ידי פסיכיאטר. בשילוב של שני המודלים הללו, אפשר בהחלט לחולל פלאים, ואף לגרום לנטרול כמעט מוחלט של האובססיה, והטייתה לכיוונים אחרים כמו אולי אובססיות "פשוטות" יותר ו"נוחות" יותר, או הכנסת האובססיה לתוך מסגרת מבוקרת ומוגבלת בהיקפים שלה וכדומה.

כל הידע המקצועי הנדרש

אם אתם מעוניינים ללמוד על שיטות הטיפול הנהוגות כיום בעולם האגרנות הכפייתית ועל מידת היעילות שלהן, אתם רוצים ליצור קשר עם מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם. במרכז זה נצבר ידע רב אודות האגרנות הכפייתית וכן נאספו עדויות רבות של משפחות אגרנים כפייתיים בגוף ראשון. מרכז הסיוע לאגרנים מציע לכם סיוע, ליווי ותמיכה בכל ההיבטים של ההתמודדות עם האגרנות הכפייתית בכלל ועם האגרן הכפייתי קרוב משפחתכם בפרט.

פנו עוד היום כדי ללמוד עוד ולקבל סיוע

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עוד היום עם מרכז הסיוע לאגרנים, לשאול את כל השאלות המטרידות אתכם, לקבל את התשובות המקצועיות שאנו יודעים לתת לכם, ולבחון כיצד תוכלו להיעזר בנו על מנת להתמודד עם האתגרים העומדים בפניכם, הן בנושאים של טיפול בהפרעת האגרנות הכפייתית, והן בנושאים אחרים שמטרידים אתכם.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן