האם טיפול באגרנים כפייתיים דורש אשפוז בבית חולים?

האם מאשפזים עקב אגרנות? 

התשובה המיידית היא לא, טיפול באגרנים כפייתיים אינו דורש אשפוז בבית חולים, כאשר מטרת הטיפול היא טיפול באובססיה עצמה. ישנם מצבים אחרים בהם ייתכן שיהיה צורך באשפוז האגרן הכפייתי בגין פציעה בביתו מאחד החפצים שאסף, או מכל סיבה רפואית אחרת, אך כאשר מדובר על טיפול באובססיה עצמה, טיפול שאמור לשנות את המציאות עבור האגרן הכפייתי ולהוביל אותו למציאות חדשה עם רמת אובססיה נמוכה יותר, התשובה היא לא, לא נדרש אשפוז במקרה זה.

טיפול המתבצע על ספת הפסיכולוג

טיפול באגרן כפייתי הוא טיפול המתבצע על ספת הפסיכולוג או הפסיכיאטר, אך הרבה מעבר לכך הוא טיפול המתבצע יחד עם בני המשפחה ביום יום. טיפול זה יכול לשמש לשורה של מטרות החל מפינוי הדירה מהחפצים שנאגרו בה לאורך השנים על מנת לבצע חיטוי וניקיון יסודי של הדירה, דרך הפחתה של רמת האובססיה והיקף האיסוף של חפצים אל הבית, וכלה בשינוי מציאות יסודי שאמור בסופו של דבר להוביל לשינוי התנהגותי משמעותי בקרב האגרן הכפייתי.

לא נדרש אשפוז בשום שלב של התהליך

תהליך טיפול ארוך טווח המיועד לנטרל בסופו של דבר את האובססיה, הוא גם תהליך שצריך להימשך במסגרת תהליך שיקום ארוך. יחד עם זאת, בשום שלב של תהליך טיפולי זה לא נדרש אשפוז, לא בבית חולים רגיל, ולא בבית חולים פסיכיאטרי. מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם מציע לכם את כל המידע והידע הנדרש לכם סביב עולם האגרנות הכפייתית לרבות מידע רב אודות תהליכי הטיפול הזמינים בתחום זה, ומה אתם צפויים בדיוק לעבור ולחוות במסגרתם.

צרו קשר לקבלת מידע נוסף

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם מרכז הסיוע לאגרנים עוד היום, לקבל את כל המידע לו אתם זקוקים ולבחון כיצד נוכל לסייע לכם בהתמודדות המתמשכת עם האתגרים שמציב לכם האגרן הכפייתי קרוב משפחתכם, וכיצד תוכלו להוביל אותו דרך תהליך טיפולי יסודי.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו