האם חובה לערב פסיכיאטר בתהליך ניקיון של דירת אגרן כפייתי?

פסיכיאטר לאגרנים כפייתיים

התשובה היא בדרך כלל כן, ובכל מקרה רצוי לקבל ייעוץ מקצועי לפני כן. מה שנתפס אצל אדם נורמלי כניקיון פשוט של דירה, אצל האגרן הכפייתי נתפס כסכנה ממשית ומוחשית לחפצים אותם הוא אסף ואליהם פיתח רגשות חזקים. כדי לנקות ולחטא דירה של אגרן כפייתי יש צורך תחילה לפנות את כל הפריטים, החפצים והפסולת מן הדירה, גם אם באופן זמני, מהלך שקשה מאוד לבצע ללא הסכמת האגרן הכפייתי, הסכמה שקשה מאוד לקבל ממנו. פינוי דירה של אגרן כפייתי חייב תמיד להתבצע בליווי פסיכיאטר המתחיל את התהליך הרבה לפני שמתחיל הפינוי עצמו.

לא מומלץ לעשות לבד

מקרים בהם המשפחה מעדיפה לנסות ולעשות את הדברים לבד, יכולים להתברר ככשלון חרוץ שיכול להוביל לאחר מכן לקושי אמיתי במימוש הפתרון האמיתי. ניסיון כזה יכול לפגוע מאוד באמון של האגרן הכפייתי מאחר והכל נעשה בצורה לא מקצועית, ומתוך חוסר ידיעה לגבי הפרמטרים והגורמים המשפיעים על האגרן הכפייתי, מה שבהחלט עלול להוביל לאובדן אמון שיקשה לאחר מכן על השגת האמון בחזרה כדי לבצע את הפתרון שדווקא כן אמור לעבוד ושאותו היה צריך ליישם מלכתחילה.

תהליך טיפולי מקצועי

בכל מהלך משמעותי שאתם רוצים לבצע אל מול אגרן כפייתי, בין אם מדובר בענייני תברואה ובין אם מדובר בכל עניין אחר, אתם רוצים לערב בתהליך גורם פסיכיאטרי מקצועי שיבנה מסלול טיפולי מקיף ויסודי לטובת העניין, ובכל מקרה, לא מומלץ לקחת את העניינים לידיים. מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם מציע לכם מידע נוסף אודות אגרנות כפייתית, מפגעי תברואה ועבודה מול פסיכיאטרים בתחום זה, מידע שנאסף משלל מקורות מקצועיים ומעדויות של משפחות אגרנים כפייתיים.

התקשרו לקבלת סיוע

אתם מוזמנים ליצור קשר עוד היום עם מרכז הסיוע לאגרנים, לשאול את כל השאלות המטרידות אתכם בנושא, ולקבל את התשובות הנדרשות, וכן לבחון כיצד תוכלו להסתייע במרכז על מנת להתמודד עם שלל האתגרים העומדים בפניכם.



 

אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו