האם ניתן לטפל באגרנות כפייתית?

טיפול באגרנות כפייתית 

אגרנות כפייתית היא הפרעה כרונית אשר מחמירה ככול שהזמן עובר. הטיפול בבעיה נעשה באמצעות טיפול פסיכולוגי ותרופתי אבל מתחיל מהאגרנים עצמם ומהרגע בו הם מבינים כי ישנה בעיה הגורמת לאגרנות שלהם. הסיבה לאגרנות שונה מאדם לאדם והטיפול בהם הוא אתגר. אגרנים לרוב אינם מודעים לבעיית האגרנות שלהם או שהם מבודדים מחברה שיכולה לעזור להם להכיר בכך וגם כי האגרנים עצמם חשים בושה מכך.

טיפול פסיכולוגי עבור אגרנים כפייתיים

האגרנות עצמה לא מצריכה טיפול אלא הגורמים לתופעת האגרנות. פנייה לפסיכולוג כדי לטפל בבעיה בדרך כלל מתחילה מפירוק הבעיה לגורמים ולמציאת הסיבות העמוקות שגרמו להפרעה:

ילדות בבית מבולגן או מעבר דירה תדיר, בעיות קוגניטיביות הפוגעות בקבלת ההחלטות, חרדה ודיכאון, רגשות אשם מוגזמים, בעיות קשב וריכוז ואפילו גנטיקה.

טיפול שכיח בו משתמשים רוב הפסיכולוגים הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי שמתמקד בשינוי תפיסת המציאות של האגרן הכפייתי כדי להוציא אותו מהמצב הקיים כאשר המטרה היא למתן את הסימפטומים של האגרנות.

חלק מהטיפול הוא התמודדות עם מצב הדירה של האגרנים. מלבד הטיפול הפסיכולוגי, ישנו הטיפול התרופתי שנועד לטפל בסימפטומים של האגרנים הכפייתיים.

נכון להיום ישנם מחקרים אמפיריים המוכיחים כי טיפול פסיכולוגי וטיפול תרופתי עוזרים בשיפור מצבם של האגרנים.

המשפחה של האגרן היא חלק מהטיפול במחלה

משפחה ובה אגרן היא משפחה חולה ולכן כל בני המשפחה צריכים להשתתף בטיפול. בני המשפחה של האגרנים הכפייתיים צריכים להכיר בכך שמדובר בהפרעה מוכרת שניתן לתת לה טיפול וכי זמן הטיפול הוא ממושך וכל בני המשפחה צריכים להוות חלק. אגרנים כפייתיים עשויים לגרום לפירוק וחשוב לנטרל את רגשות האשמה והכעס. ללא עזרת המשפחה, ייתכן כי האגרן לא יצליח לשמור על המשך טיפול סדיר.

ממי מקבלים עזרה?

צרו קשר עם המרכז לסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם.  אנחנו מציעים עזרה במציאת מטפלים מוסמכים, מענה על שאלות שיכולות לעלות במהלך תהליך הטיפול, מתן מידע כדי לעורר את מודעות המשפחה והאנשים הקרובים לאגרן, להיות אוזן קשבת ולהיות לצדיכם במהלך כל התהליך.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו