האם אגרנים כפייתיים אינם רגישים למצב הדירה הצפופה?

שי מסביר על אגרנים כפייתיים 

כאשר מגיעים לביתו של אגרן כפייתי ורואים את כמויות החפצים שנצברו בו, את הברדק המתנהל בכל רחבי הבית, את הריח, את תנאי התברואה הקשים, השאלה הראשונה הקופצת לראש היא איך הוא יכול לחיות כך? איך הוא אינו סובל ממצב זה? והתשובה היא שבחלק מהמקרים האגרן הכפייתי אכן יכול להרגיש חוסר נוחות, ובמקרים אחרים הוא יכול לחיות עם המצב בשלום לחלוטין מבלי שהוא שם לב כלל למצב הרעוע של הדירה. ייתכן גם שהאגרן הכפייתי יהיה מודע לכך שמדובר במצב רעוע, אך לא יראה כל צורך לטפל בעניין.

נורמלי לחלוטין

עבור האגרן הכפייתי מדובר בעניין נורמלי לחלוטין. ישנם חפצים אליהם הוא מפתח רגש אמיתי, ולעיתים אף מעריך שהחפצים מפתחים רגש דומה כלפיו, ואין דבר נכון יותר במקרה כזה מאשר לאסוף את אותם חפצים אל ביתו. הריח, המראות והעומס הם דברים הנוצרים בהדרגה וניתן להתרגל אליהם, וכאשר משקללים את שני הנתונים הללו יחד, קל להבין מדוע האגרן הכפייתי אינו מרגיש כל צורך לסדר, לנקות או לאוורר את הדירה.

כך צריכה להיראות הדירה

עבור אגרן כפייתי, החפצים הזרוקים בכל עבר הם אסתטיקה בהתגלמותה, החפצים הזרוקים בכל עבר הם הדבר הנכון ביותר לעשות עם הדירה, בדיוק כפי שעבור אדם נורמלי, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לקנות פריטי ריהוט מעוצבים, לסדר את הבית ולנקות אותו בצורה יסודית. בכל מקרה שבו עליכם להתמודד עם אגרנים כפייתיים, עם צורת החשיבה שלהם או עם הפסיכולוגיה המפעילה אותם, אתם רוצים ללמוד את הנושא בצורה מעמיקה ואת זה תוכלו לעשות בסיוע מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם.

כל המידע, כל הסיוע

מרכז הסיוע לאגרנים הוא גוף מקצועי המספק לכם ייעוץ, תמיכה, ליווי וסיוע בהתמודדות עם תופעת האגרנות הכפייתית במשפחה. אצלנו תוכלו למצוא אוזן קשבת, מידע מקצועי על כל היבטי ההפרעה וההתמודדות איתה, ולשוחח עם אנשי מקצוע, גופים ורשויות העוסקים בתחום.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו