האם אגרנות כפייתית ניתנת לריפוי?

אגרנות כפייתית – האם ניתן לרפא?

התשובה היא לא. למעשה, אין מחלת נפש הניתנת לריפוי מלא, וכל ההפרעות הנפשיות הן הפרעות איתן יש לחיות לאורך כל החיים. יחד עם זאת, ישנם שלל טיפולים שניתן ליישם במקרה של אגרנות כפייתית, טיפולים שיכולים להשפיע מאוד על התסמינים של ההפרעה, ולהוביל לשיפור משמעותי באיכות החיים של האגרן הכפייתי ושל בני משפחתו. טיפולים אלה יכולים להשתנות מאוד בין אגרן כפייתי אחד לשני, בהתאם לנקודת הפתיחה של ההפרעה, ובהתאם למטרות שנקבעו במסגרת הטיפול.

הפרעה לכל החיים, אבל עם יכולת שיפור ממשי

במסגרת טיפול כולל ומקיף, ניתן להוביל לשינוי מציאות יסודי של האגרן הכפייתי, לייצר עבורו סביבה התומכת יותר באי מימוש האובססיה, מאשר במימושה, וכן להכניס את האובססיה שלו לסביבה מבוקרת בפיקוח התא המשפחתי. יחד עם זאת, ריפוי מוחלט של ההפרעה כך שלא תחזור עוד לעולם הוא פשוט אינו אפשרי, וכל אגרן כפייתי נאלץ לחיות עם ההפרעה לאורך כל חייו, לעיתים במחיר של התמודדות נפשית קשה עם הקשיים העולם בדרך. תהליך טיפול טיפוסי נמשך לאורך שנים, ולאחר מכן גם עובר למישור השיקומי במהלכו מסתגל האגרן הכפייתי למציאות החדשה.

מגישים לכם סיוע בכל מצב

מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם, הוא ארגון שנועד להעניק לכם את כל הסיוע הדרוש לכם בהתמודדות עם הבעיה יחד עם קרוב משפחתכם האגרן הכפייתי. לרשותנו מאגר מידע גדול של מידע שנאסף ממקורות מקצועיים רבים וכן מעדויות של משפחות אגרנים כפייתיים מכל רחבי הארץ. המידע העומד לרשותנו יכול לשרת אתכם בשורה של צמתים לאורך תהליך ההתמודדות עם הבעיה, לרבות בשלב של הטיפול בבעיה וכניסה לתהליך השיקום.

צרו קשר כדי ללמוד עוד

בכל מקרה בו אתם מרגישים שאתם זקוקים לעזרה, לעצה, לליווי, לתמיכה או לסיוע מכל סוג שהוא, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם מרכז הסיוע לאגרנים, לקבל תשובות על שאלותיכם ולבחון כיצד תוכלו להיעזר בנו על מנת להתמודד טוב יותר ונכון יותר עם האתגרים העומדים בפניכם.




אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן