האם אגרנות כפייתית היא מחלת נפש?

אגרנות כפייתית מוגדרת כמחלת נפש? 

ובכן, ברמה הרציונלית התשובה היא כן. מחלת נפש, על אף שהיא קרויה כך, היא בעצם הפרעה נוירולוגית מוחית הגורמת לעיוותים בצורת הפעולה של המוח. אין פה עניין של נפש, אלא יותר עניין פיזיולוגי במוח. יחד עם זאת, למונח מחלת נפש מתלוות בדרך כלל תמונות ואסוציאציות לא נעימות של אנשים הלוקים בשגעון, במניה דיפרסיה, בטירוף וכדומה. הפרעות אובססיביות כפייתיות OCD, אליהן משתייכת הפרעת האגרנות הכפייתית, הן בדרך כלל הפרעות נטולות כל אותן "סצינות" קלאסיות של מחלות נפש.

האיש שעומד לפניכם בתור

למעשה, אגרן כפייתי יכול להיות כל אדם העומד לפניכם בתור בבנק או בסופר מרקט, האדם שיושב לידכם באוטובוס, ובמקרים מאוד מסויימים גם האדם שיושב במשרד הצמוד אליכם במקום העבודה, ואתם כנראה לא תוכלו להבחין בכך באף אחד מן המקרים. אגרנות כפייתית אינה באה לידי ביטוי בצורת התנהגות חריגה בחברה. מן הסתם, מדובר באנשים שנמנעים מאוד מחברה, שאינם בעלי כישורים חברתיים מפותחים, ובדרך כלל גם נמנעים מהחברה, אך לא מדובר באנשים המתנהגים בצורה הטיפוסית שאנו נוטים לשייך למושג "מחלת נפש".

תחום נרחב שיש להכיר לעומק

אגרנות כפייתית הוא תחום נרחב מאוד הכולל מגוון רחב של סוגי הפרעות, ועוצמות שונות של הפרעות. בתור בני משפחה של אגרן כפייתי, חשוב מאוד להכיר את כל ההיבטים של ההפרעה, את המשמעויות שלה ואת ההיבטים הפסיכולוגיים שלה. מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם הוא מרכז בו תוכלו למצוא את התשובות לכל שאלותיכם בנושא, באמצעות ידע רב שנצבר במרכז לאורך שנים של לימוד התחום, איסוף חומרים מקצועיים ואיסוף חומרי עדויות של משפחות אגרנים כפייתיים.

סיוע, ליווי, תמיכה והכוונה

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם מרכז הסיוע לאגרנים, לשוחח עם נציגנו, ולקבל את כל המידע לו אתם זקוקים לגבי הנושא. אנו יכולים לסייע, ללוות, לתמוך ולהכווין, וכן לחבר אתכם עם אנשי מקצוע, גופים ורשויות העוסקים בתחום האגרנות הכפייתית.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן