האם אגרנות כפייתית היא מחלה הניתנת לריפוי?

איך מטפלים באגרנות?

ובכן, בקצרה, התשובה היא לא. למעשה, מרבית המחלות הקשורות בנפש ובמוח האדם הן מחלות שאינן ניתנות לריפוי, אך בהחלט ניתנות לטיפול, קרי ניתן לטפל בתסמינים שלהן ולמזער אותם למינימום. עד לפני עשורים בודדים, טיפולים בבעיות נפשיות היו כרוכים בטיפול פסיכולוגי ארוך ויסודי, טיפול שנחשב למעין תרופה למחלה כרונית, קרי תרופה שיש לקחת באופן רצוף לאורך כל החיים. בעשורים האחרונים ובמיוחד בעשור האחרון, נכנסו אל חיינו שורה של תרופות פסיכיאטריות המאפשרות לנו להתמודד עם שורה של תסמינים בסוגי מחלות אלה.

טיפול במישור הפרקטי ובמישור הקליני

טיפול באגרנות כפייתית הוא טיפול שצריך להתבצע במישור הפרקטי ובמישור הקליני. במישור הקליני יש צורך לשמר רמה קבועה של ייעוץ פסיכולוגי, ביקורים אצל פסיכיאטר ועל פי הצורך ומיטב שיפוטו המקצועי של הרופא המטפל, גם שימוש בתרופות פסיכיאטריות מתאימות, אם יש כאלה. יחד עם זאת, כדי לייצר את האפקט המשמעותי ביותר של טיפול בבעיה, יש צורך לפעול גם במישור הפרקטי וליצור עבור האגרן הכפייתי מציאות שונה שתומכת בשינוי.

פינוי דירה ויצירת מציאות חדשה

הטיפול במישור הפרקטי מתחיל למעשה בתהליך של פינוי דירת האגרן. המדובר על תהליך קשה מאוד מבחינה נפשית, אך כזה שבאמת יכול להוביל לשינוי המשמעותי ביותר אצל האגרן הכפייתי. הפינוי עצמו חייב להתבצע על ידי חברת פינוי המכירה את הנושא של פינוי דירות אגרנים כפייתיים, והוא חייב להתבצע בפיקוח של גורם פסיכולוגי או פסיכיאטרי מקצועי.

פנו עוד היום לקבל הסיוע הנדרש

מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם מציע לכם מגוון רחב של שירותי אינפורמציה, ייעוץ והכוונה, ויכול לסייע לכם להניע מהלך טיפולי שיוביל לשינוי אמיתי בחיי האגרן הכפייתי ובחיי המשפחה כולה. אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם מרכז הסיוע לאגרנים, לשאול את כל השאלות המטרידות אתכם בעניין, לקרוא מאמרים מקצועיים, לצפות בסרטונים אינפורמטיביים, לקבל ייעוץ ולעשות את הצעד הראשון לקראת השינוי שאתם מייחלים לו כבר שנים רבות.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו