האח שלי אגרן, מה עושים?

מהו אגרן כפייתי?

גיליתם שהאח שלכם לאחרונה אוגר בביתו כלים מלוכלכים, חפצים שבורים, בגדי בערמות למרות שהוא כבר לא לובש אותם כמה שנים, זהו בדיוק אגרן כפייתי.

אז מה מהי אגרנות?

מדובר במצב נפשי פסיכולוגי, כאשר אגם עובדת סיטואציה או חוויה לא נעימה, טראומה הוא אירוע חרדתי ומלחיץ, אשר גורם לאותו אדם לאגור דברים בצורה שהיא אובססיבית וחסרת מעצורים.

אגירה כפייתית יכולה להיות של חפצים שהם מאוד מסוכנים, גם לאגרן וגם לסביבתו.

מהי אגירה של חפצים מסוכנים?

אגירה של חפצים מסוכנים יכולה להיות פסולת רעילה, מזון מקולקל, חפצים בעלי רובד חיידקים גבוהה, חפצים שבורים או אפילו חפצים מעץ ישן שיכול להיות שיש בהם את תולעי העץ.

איך מתחיל מצב שמישהו אוגר חפצים באופן כפייתי?

כפי שכבר ציינו והזכרנו, אגירה כפייתית היא מצב נפשי, כאשר אגרן יכול לחוות סוג של חוויה לא נעימה שתגרום לו לאגור דברים, תחילה האגירה יכולה להיות מאוד ספציפית ומבוקרת, ולאחר מכן להתפתח ולהתחיל לאסוף דברים מכל הבא ליד, בדרך כלל החפצים שאגרנים אוספים הם חפצים ללא ערך כספי בכלל, עד לערך ממש מועט כמו אשפה ופסולת.

לכל אדם בחיים, יש עבר, בדרך כלל האגרנים הכפייתיים הינם אנשים מאוד מוצלחים, לעיתים השליטה שהם חייבים שתהיה להם בכל דבר היא זו שגורמת להם ביום מן הימים לאבד אותה ולהתחיל להיות בחוסר שליטה מוחלט ולהתחיל לאגור חפצים.

שמעתי סיפורים על המון מקרים כאשר אנשים בהם חולי ניקיון וסדר הופכים להיות אגרנים כפייתיים, או אנשים שהם לדוגמא מאוד עשירים שמתחילים לבזבז את הכספים שלהם על חפצים שהם לא באמת צריכים.

אז מה אפשר לעשות במצב שבו האח שלך הוא אגרן כפייתי?

שלום, שמי שי, ואני מפנה דירות ובתים מקצועי, ובעל ניסיון של מעל ל- 20 שנה בתחום פינוי דירות של אגרנים, אני מודע לעובדה שכל אדם יכול להפוך ביום מן הימים להפוך לאגרן כפייתי, גם אם הוא האדם הכי מוצלח. האגרנות הכפייתית גורמת לאותם האגרנים לחשוש ולפחד לסלק את החפצים מבתיהם, בשל העובדה שאולי ביום מן הימים הם הצטרכו אותו , או מישהו מקרוביהם יזקק לאותם חפצים.

אז איך מבצעים פינוי של בית של אגרן?

ברוב המקרים העדיפות היא שאגרן כפייתי יבשיל ויהיה מוכן לכך שמפנים את ביתו, אך יחד עם זאת, יש אגרנים כפייתיים שכל מה שנעשה איתם, לא יעזור בין אם מדובר בטיפול פסיכולוגי, טיפול התנהגותי או טיפול אלטרנטיבי, השיטות לא עובדות עליו, ולכן, פינוי היא הדרך האחרונה בהחלט שניתן לבצע במקרה שלהם.

שי פינוי דירה, יודעים להתמודד עם התנגדויות שונות שהאגרנים הכפייתיים פועלים על פיהם, ויודעים להחזיר את האגרן למצב של שיתוף פעולה.

איך מבצעים פינוי של דירה של אגרן?

במהלך שנות הניסיון של חברת ״שי פינוי דירות״ , למדנו כי רוב האגרנים באיזה שהוא שלב מסכימים לפינוי, ולכן, הפינוי יעשה בשיתוף פעולה מוחלט מולם. יש מקרים בהם האגרן, כפי שציינו לעיל, לא מסכים ומתנגד , התנגדות מוחלטת לפינוי דירתו. במקרים אלה, אנו נבצע את הפינוי מבלי הסכמתו ובשעות שהוא לא יהיה בבית.

בכל מקרה, למדו שבין אם הפינוי נעשה בהסכמה ובין אם לא, האגרנים הכפייתיים חשים תחושה של הקלה לאחר פינוי ביתם.

מהם שלבי הפינוי?

לפינוי של בתים של אגרנים כפייתיים קיימים שלושה שלבין מרכזיים:

השלב הראשון והארוך ביותר הינו, מיון החפצים לשלוש קטגוריות, הראשונה, שמירה על חפצים בתוך הבית כי הינם שימושים ויש צורך בהם, השנייה, תרומה או מכירת החפצים, החפצים בקטגוריה זו אומנם שימושים, אך לאגרן הכפייתי אין צורך בהם עוד, ולכן נתרום או נמכור אותם בהתאם לרצונותיו ולרצונות המשפחה, והשלישית היא חפצים ופריטים שנוציא מהבית שלא שימושים, לא לאגרן לא לסביבתו ולא לאף אחד אחר, כמו פסולת אשפה וגורטאות, כמו כן בתוך קטגוריה זו חפצים יכולים להיות מסוכנים לבני אדם או לבעלי חיים 

למה אגרנים כפייתיים חשים תחושת הקלה לאחר פינוי ביתם?

תחושת ההקלה נובעת מהמחשבה שאבן ירדה מליבם, ברוב המקרים לאחר הפינוי האגרנים מבינים באיזה סיטואציה הם חיו, הבי שלהם היה מלא בחפצים שאין בהם צורך. כמו גם, אם הפינוי נעשה בהסכמת האגרן הכפייתי , אנו בשי פינוי דירות, ננסה להעביר לאותו אגרן הרגלים חדשים לחיות על פיהם.

התנהגות היא חלק מהפיתרון, ועל כן, שינוי ההתנהגות האובססיבית של האגרן תעזור לשמור על בית שהוא נטול חפצים שאין בהם צורך יותר.

אז מתי האגרן מוכן? מתי הוא יסכים לקבל עזרה?

הסיפור מאוד עזוב, האגרן הכפייתית, יסכים גם לקבל עזרה רק אחרי סבל רב שנגרם לו ולסובבים אותו, כמו לדוגמא, שאין לו שירותים ראויים לשימוש, אין לו כסף, אין לו טלפון, לא יכול לזוז במרחב הבית.

אז איך תוכלו לעזור לאח הכפייתי שלכם להגיע למצב של הבשלה ושיתוף פעולה עוד לפני שיסבול סבל רב עם האגירה הכפייתית שלו?

רצוי לדבר איתו, שיחות נפש הן העוזרות ביותר במצבים מסוג זה, נסו לעורר אצלו מאיפה נגרמה הבעיה, ולנסות לגרום לו להשתחרר מהחוויה הלא נעימה שהוא עבר, יתר על כן, נסו להסביר לו, שהחפצים והפריטים שהוא אוגר, לא משנה מאיזה סוג החפצים שהוא אוגר, עשויים להיות מלאים בחיידקים ובקטריות מסוגים שונים, וכן מלוכלכים ומזוהמים.

נסביר לו שבית שהוא מלא בחפצים כאלה, עשוי לפגוע בבריאותו, לא רק הפיזית, אלא הנפשית, אפילו יותר ממה שהוא פגוע. הסבירו לו שהריח בדירה שלו, הוא לא נעים, אבל אפשר לטפל בזה, הציגו בפניו את הפיתרונות העומדים לרשותו לטיפול בבעיה. כמו לדוגמא פינוי הדירה.

שי פינוי וניקיון דירות של אגרנים כפייתיים

שי פינוי ודירות מכירים את תופעת האגרנות הכפייתית ומוכנים לכל אתגר ולכל סיטואציה, במהלך שנות ניסיוננו, ראינו כבר הכל, ראינו מצבים בהם הבית מלא בערימות מכל וכל, שפשוט לא הייתה יכולת תנועה אפילו  מינימאלית ביותר בבית. אנו מבצעים פינויים בהסכמה וללא הסכמה, וכן נבין את הצרכים של האגרן ותנאי מחייתו. וננסה לשפר אותם ולייעל אותם מן הקצה אל לקצה.

את הפינוי של החפצים והפריטים שהוחלט לזרוק מהבית אנו מפנים לאתר פסולת מורשת שאיתו אנו עובדים באופן קבוע ויומיומי, אנו מכירים, עמותות וארגונים להם תוכלו לתרום את הפריטים שברצונכם לתרום, כמובן שכל פריט שימצא ברמה סבירה ואיכותית נעביר לארגון או לעמותה שלהם הוא מתאים.

אז פנו עוד היום לשי חברה לפינוי דירות ובתים של אגרנים והפכו את החיים של האח שלכם, באגרן הכפייתי, לחיים ברמת חיים איכותית ונכונה, וללא כל חפץ שלא נדרש בחייו.

לאחר הפינוי אנו מבצעים אף ניקיון יסודי של הדירה או הבית כדי למנוע מצבים שיוותרו חיידקים, מזהמים בתוך ביתו של האגרן הכפייתי.

צרו קשר והבטיחו לילדיכם וכן לאח האהוב שלכם שינוי חיובי בחיים.




אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו