דוד אספן כפייתי

דוד שלי אספן כפייתי – מה עושים?

לא רק במשפחה הגרעינית יש אספנים כפייתיים. גם במעגל השני והשלישי יש אנשים שעוסקים בתחום. במשפחה בה יש דוד אספן כפייתי מעגל גדול של אנשים סובלים מכך. לא עוד בן זוג, בן או בת או הורה סביב דוד אספן יכול להיות מספר גדול של אנשים, במיוחד במשפחות בהן יש דודים רבים ולכל אחד מהם יש בני משפחה גרעינית רחבה.

משמעות משפחתית של דוד אספן כפייתי

הסובלים העיקריים במשפחה בה אחד הדודים הוא אספן כפייתי הם הוריו. הם הורים לעוד ילדים (אחיו של הדוד), יש להם נכדים וכדי להקל על הדוד (הבן שלהם) הם נאלצים לא פעם להקדיש את רוב הזמן בטיפול בו ולא יכולים להתמסר ליתר בני המשפחה. אחים ואחיינים של הדוד האספן הכפייתי דואגים שילדי המשפחה יהיו מה שפחות בקרבתו וזאת כדי למנוע ממנו את הניסיון לשכנע אותם לבוא אתו בעת שהוא יוצא לרחוב לחפש פריטי אספנות. אף הורה לא רוצה שבנו, בכל גיל שהוא, יהפוך להיות ה"דוד האספן הכפייתי" הבא של המשפחה. הם ינסו בכל כוחם לגדוע את המשכיות התעסוקה באספנות כפייתית. לעיתים אחיו ואחייניו יחד עם ילדיו של הדוד האספן הכפייתי מתאחדים יחד ומנסים להוציא את הדוד ממעגן האספנות הכפייתית. כל דרך כשרה כדי להשיג את המטרה. בכוחות משותפים עם בניו של הדוד ורעייתו אם היא נמצאת בסביבה הם מנסים לעשות כל דבר אפשרי כדי להציל אותו מהאספנות.

מה קורה במקרה ואין שיתוף פעולה

מרבית האספנים הכפייתיים ידועים למחלקת הרווחה של הרשות שהיא אמונה על הטיפול החוקי בקהל זה. לרשות אין אפשרות להתערב בנעשה בביתו של דוד אספן כפייתי, כמו בכל בתי האספנים, אלא אם מתעוררת בעיה כלשהי שמעיקה על הסביבה וגורמת לשכנים ולבני המשפחה מטרד. על פי החוק יש לרשות סמכות לפנות לבית המשפט כדי להוציא צו שיורה על פינוייה בכפייה של דירת האספן הכפייתי. פינוי כזה יכול לחסוך הפצת מחלות על ידי החרקים והמזיקים שמוציאים לעצמם בית בינות פריטי האספנות. לא אחת יש ריחות מצחינים שגורמים לגירויים בקני הנשימה של כל מי שגר בשכנות לדירתו של הדוד האספן הכפייתי.

בדרך כלל אין שיתוף פעולה מצד הדוד והדבר מקשה על בני המשפחה שמנסים בכל כוחם להוציא אותו מהמעגל של האספנות ולהחזיר אותו לחיק המשפחה ולחיים נורמטיביים. ככל שהדוד מבוגר יותר כך קשה יותר העבודה. משך הזמן הארוך לא עומד לטובת העניין. בשיתוף עם הרווחה והאספן עצמו ניתן לקבל טיפול קבוצתי או פרטני כדי לצאת ממעגל האספנות הכפייתית.

בנוסף, בפועל, חברת פינוי דירות היא זו שתעשה את העבודה. יש לה אנשי מקצוע מיומנים ומקצועיים שמצוידים בכל ציוד אפשרי שימנע מהם להידבק במחלות נשימה, בדלקות בעור הגוף ובגירויים בלתי נשלטים. יש להם לבוש מתאים ומכשירי וכלי עבודה מותאמים שמקלים עליהם את העבודה.




אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן