גישת גשטאלט בטיפול באגרנות כפייתית

גישת גשטאלט בטיפול באגרנות כפייתית

אגרנות כפייתית היא הפרעה נפשית המאופיינת בקושי משמעותי להיפטר מחפצים, גם כשהם חסרי ערך או שימוש. גישת הגשטאלט, שיטת טיפול פסיכולוגית הוליסטית, מציעה פרספקטיבה ייחודית על הטיפול בבעיה מורכבת זו.

עקרונות גישת הגשטאלט

טיפול גשטאלט מתמקד בחוויה של ה"כאן ועכשיו", תוך עידוד המטופל להיות מודע לרגשות, מחשבות ותחושות גופניות בהווה. הגישה מדגישה את החשיבות של לקיחת אחריות אישית ומציאת משמעות דרך חקירה עצמית. המטרה היא להגיע למודעות מלאה יותר ולהשיג שלמות והרמוניה פנימית.

גישת גשטאלט לאגרנות כפייתית

מנקודת מבט של גשטאלט, אגרנות כפייתית יכולה להיתפס כהפרעה של ה"שדה" – מערכת היחסים בין האדם לסביבתו. הטיפול עשוי לחקור את המשמעות הרגשית שאדם מייחס לחפצים ואת הפחד מפני "ריקנות" שעלול לעלות כשנפרדים מהם. בעזרת טכניקות כמו "הכיסא הריק" או דיאלוג עם החפצים, המטופל יכול לפתח מודעות עצמית רבה יותר ולמצוא דרכים חדשות להתייחס לרכוש.
כשמגיע הזמן לפינוי בפועל, ארגונים כמו "שי פינוי דירה" יכולים לסייע במימוש ההחלטות שהתקבלו בטיפול.

יעילות טיפול גשטאלט באגרנות כפייתית

בעוד שהמחקר על יעילות טיפול גשטאלט באגרנות כפייתית עדיין מוגבל, יש כמה ממצאים מעודדים. למשל, מחקר מ-2015 שפורסם בכתב העת Psychiatry Investigation דיווח על הצלחת טיפול גשטאלט בשילוב עם טיפול התנהגותי-קוגניטיבי במקרה של אגרנות כפייתית.
עם זאת, כמו בכל גישת טיפול, ההתאמה האישית חשובה. שילוב של תמיכה טיפולית לצד סיוע מעשי מחברות כמו "שי פינוי דירה" יכולה להיות נוסחה מנצחת עבור רבים המתמודדים עם האתגר.
המפתח הוא לגשת לטיפול בפתיחות ובנכונות לשינוי.

אל תחכה עוד – צור קשר לתמיכה באגרנות כפייתית

אם את/ה מרגיש/ה שאגרנות כפייתית משפיעה על חייך, זכור/י שעזרה זמינה טיפול מבוסס גשטאלט יכול לספק תובנות חשובות ולקדם ריפוי רגשי עמוק יחד עם זאת, לעיתים קרובות דרושה תמיכה נוספת כאשר מגיע הזמן לפינוי פיזי

כאן נכנסת לתמונה חברת "שי פינוי דירה" עם ניסיון רב בסיוע לאנשים עם אגרנות כפייתית, הם מציעים שירות מקצועי ורגיש שיכול להקל על תהליך הפינוי ולהפוך אותו לפחות מעיק

אם את/ה מוכן/ה לעשות את הצעד הראשון לקראת בית מסודר יותר ונפש רגועה יותר, אל תהסס/י ליצור קשר עם "שי פינוי דירה" כבר היום התקשר/י אליהם בטלפון או שלח/י הודעת וואטסאפ ל 052-9993959 ותתחיל/י במסע לעבר חיים חופשיים יותר מאגרנות כפייתית

* המידע המוצג באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי, לייעוץ רפואי יש לפנות לרופא מוסמך

מהסטיגמה למודעות: תפקיד התקשורת בהעלאת המודעות הציבורית ובמיגור דעות קדומות כלפי אגירה כפייתית

פינוי דירה בבאר שבע

פינוי דירה יכול להיות תהליך מורכב ומתיש, במיוחד כשמדובר בדירה ישנה או מוזנחת הדורשת טיפול מקיף. לעתים, הצטברות של שנים רבות של חפצים, ריהוט ישן ופסולת יכולה להפוך את המשימה למאתגרת במיוחד.

קראו עוד »

אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו