בת זוג של חבר שלי מזניחה את הבית עקב דיכאון אחרי לידה, כך הקלנו עליה את ההתמודדות בעזרת שי פינוי דירה.

רותם, בת הזוג של חבר קרוב שלי, עברה לאחרונה חוויה מרגשת ומשנת חיים – הולדת תינוקם הראשון. אבל לצד השמחה האינסופית, רותם מצאה את עצמה נאבקת בתחושות קשות של דיכאון אחרי לידה. המעבר לאימהות היה מלווה בתשישות, ברגשות מבלבלים ובקושי להתמודד עם המטלות היומיומיות. הדבר הראשון שהחל להיפגע היה מצב הבית – כביסות הצטברו, הרצפה הייתה מלוכלכת, והמטבח היה עמוס בכלים.

זיהוי הבעיה

החבר שלי, בן זוגה של רותם, שיתף אותי במצוקה שלהם. הוא סיפר כמה כואב לו לראות את רותם מתייסרת, וכמה הוא מרגיש חסר אונים אל מול האתגרים שהם מתמודדים איתם. רצינו למצוא דרך לתמוך ברותם, להקל על העומס הפיזי והרגשי ולתת לה מרחב להתמקד בהחלמה שלה ובקשר עם התינוק. זה היה ברור שהם זקוקים לא רק לעזרה מעשית, אלא גם לגישה מקצועית ורגישה שמבינה את המורכבות של מצבם.

פנייה לעזרה

בחיפוש אחר פתרונות, נתקלנו בשם של "שי פינוי דירה" – חברה שהתמחתה בסיוע ללקוחות במצבי משבר וטלטלה. כשיצרנו איתם קשר וסיפרנו על רותם, הם מיד גילו הבנה והזדהות עם האתגר שהיא חווה. הם הסבירו שדיכאון אחרי לידה הוא תופעה נפוצה ושהסביבה הביתית משחקת תפקיד חשוב בהתמודדות איתו. יחד איתם, בנינו תוכנית פעולה שתתאים למצבה הרגיש של רותם ולצרכים המשתנים של המשפחה הצעירה.

מהפך ביתי ונפשי

צוות שי פינוי דירה הגיע לבית של רותם והתחיל לפעול. הם עבדו בשקט ובאורך רוח, תוך התחשבות מלאה בשגרה של התינוק. הם סידרו וניקו את הבית ביסודיות, כשהם מקפידים לשמור על אווירה נינוחה ותומכת. הם אפילו סידרו את בגדי התינוק והכינו ארוחות מזינות במטבח הנקי. אט אט, הבית של רותם הפך למקום מזמין ונעים שוב.

אבל מעבר לפן הפיזי, צוות שי פינוי דירה לא פספס הזדמנות לתמוך ברותם גם ברמה הרגשית. הם שוחחו איתה בעדינות על החוויה שלה, האזינו לקשיים ועודדו אותה לבקש עזרה כשהיא זקוקה לה. הם גם חלקו עימה מידע על קבוצות תמיכה לאימהות ועל חשיבות הטיפול המקצועי בדיכאון אחרי לידה. נוכחותם האמפתית והמקצועית הייתה כמו שמן במנוע עבור רותם.

שינוי לטווח הארוך

אחרי שהבית חזר לתפקד, הייתה תחושה שמשהו השתחרר בליבה של רותם. היא התחילה למצוא שוב את האנרגיה והשמחה ההורית שאפיינו אותה, והרגישה מוכנה יותר להתמודד עם האתגרים. ההפוגה שהעניקו לה אנשי שי פינוי דירה אפשרה לה לפנות מקום נפשי לבקש עזרה נפשית מקצועית ולהמשיך בתהליך ההחלמה שלה.

החבר שלי אמר לי שהוא לא יכול להודות מספיק לשי פינוי דירה על האופן שבו הם הגיעו לחייהם ברגע כל כך משמעותי. וכשאני רואה את רותם היום, כשחיוך ענק על פניה והיא אוהבת ונינוחה עם התינוק שלה, אני יודעת שגם תמיכה קטנה ברגע הנכון יכולה לחולל פלאים.

ביחד, יש תקווה

כשאדם יקר לנו נאבק בדיכאון, קל להרגיש אבודים וחסרי אונים. אבל הסיפור של רותם מזכיר לנו שאף אחד לא צריך להתמודד לבד. בין אם זה דיכאון אחרי לידה או כל משבר נפשי אחר, לבקש עזרה זה צעד אמיץ וחיוני.

אם גם אתם מכירים אם טרייה או כל אדם אחר שמתקשה לטפל בבית ובעצמו עקב קשיים רגשיים, אל תהססו לפנות לשי פינוי דירה. צרו איתם קשר, שתפו אותם במצב, והם יתאימו עבורכם תוכנית סיוע מקיפה ורגישה. הם לא רק יחזירו סדר וניקיון הביתה, אלא גם יהוו אוזן קשבת ומערכת תמיכה מלאת חמלה.

כי בסופו של יום, להתגייס למען אהובינו בשעתם הקשה זו הזכות והחובה שלנו. עם הכלים והליווי הנכונים, כולנו יכולים לתרום לריפוי ולהתחדשות. בדיוק כמו ששי פינוי דירה עמדו לצד רותם בצעדים הראשונים שלה לאימהות, גם אתם יכולים להיות הכתף לשען עליה למי שזקוק לכם. צרו קשר עוד היום – יחד, נפיח תקווה מחודשת בכל בית ובכל לב. אל תשארו לבד במאבק

אם גם אתם מכירים מישהו שמתמודד עם דיכאון או קושי נפשי שמוביל להזנחת הבית, זכרו שיש דרכים לסייע. צרו קשר עם שי פינוי דירה, שתפו אותם בסיפור שלכם, והם יתאימו עבורכם תוכנית מותאמת אישית שמשלבת סיוע מעשי ורגשי.

הצוות המקצועי והאמפתי של שי פינוי דירה כאן בשבילכם

התקשרו עוד היום, שלחו הודעה או מלאו טופס באתר – צוות המומחים של שי פינוי דירה ישמח לתת לכם את הכלים והתמיכה שיעזרו לכם ולאהוביכם לצלוח כל משבר ולמצוא שוב אור בקצה המנהרה. כי אף אחד לא צריך להתמודד עם אתגרים כאלה לבד, ועם השותפים הנכונים, תמיד יש תקווה לשינוי אמיתי – בדיוק כפי שרותם ומשפחתה גילו.

אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו