בית שנראה כמו מחסן בגלל איסוף כפייתי

הבית נראה כמו מחסן?

איסוף כפייתי זו תופעה מוכרת בספרות הרפואית. למעשה כל מי שמטפל בנפש ומתעסק עם אוכלוסייה זו מכיר את ממדי התופעה ומודע לכפייתיות אשר מניעה את האדם להתנהגויות לא סבירות. האגירה הינה אחת התופעות הרווחות אשר מביאה את האדם הסובל ממנה לאיסוף מוגזם של חפצים ואי יכולת לזרוק חפצים מהבית. כמובן שהתוצאה היא בית שנראה כמו מחסן בגלל איסוף כפייתי. כאשר אדם מגיע למצב כזה חובה להפנות אותו לטיפול מתאים על מנת לרפא את הנפש ולהחזיר את הבית למצב תקין וראוי למגורים.

כיצד עושים את זה?

חשוב להכיר את המרכז לסיוע לאגרנים כפייתיים. מדובר על מרכז מקצועי אשר רואה מול עיניו את החיים של האגרנים, וחותר להיטיב את איכות החיים שלהם ולשפר את המצב הקיים. ראשית יש להבין כי אגרן כפייתי הוא אדם שסובל. הוא עצמו נקרע בין שכל והיגיון לבין דחפים עזים שמנהיגים אותו למרות רצונו. לכן חשוב מאוד כי הוא יקבל טיפול מקצועי אשר יחתור לאזן את הנפש ולהשקיט את הדחפים המטורפים שעושים בו שמות. כמו כן יש צורך לטפל בבית בצורה יסודית. כיוון שלאחר תקופת מה של אגירה בלתי נשלטת הבית צובר חפצים לרוב, לא פלא שהוא נראה כמו מחסן.

איסוף כפייתי – פינוי יסודי של תכולת הבית

במקרים כאלו יהיה צורך לבצע פינוי יסודי של תכולת הבית. הבית אשר מכיל כמויות בלתי נתפסות של חפצים ותכולה, הבית אשר אינו מאפשר מגורים סבירים ואי אפשר לבצע בו פעולות שגרתיות מחייב טיפול דחוף. ואכן, את התהליך הזה מבצע המרכז לסיוע לאגרנים כפייתיים. המרכז מאגד בתוכו מספר אנשי צוות אשר מכירים היטב את התופעה ואת ההשלכות שלה. הללו מנהלים את הפינוי בהתאם למצבו של האגרן, מתוך כבוד למצבו והבנה לרגישות העניין. ככלות הכול לא מדובר על עומס טכני בלבד, כי אם על תוצא של נפש כפייתית ודחפים בלתי מוסברים. לרוב מצליחה החברה לסיים את התהליך על הצד הטוב ביותר כאשר האגרן עצמו הוא חלק מהתהליך והשינוי המבורך.

למידע ופרטים נוספים חייגו: 072-2770914.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן