אשתי אגרנית- מה עושים?

מה עושים עם בני משפחה אגרנים?

אשתי היא מתחום עולם האופנה, ועל כן כחלק מהעבודה שלה היא מסתכלת על מגזינים, מקבלת השראות ובוחרת בגדים. בשנים האחרונות, אשתי התקדמה מאוד בעבודה הקריירה שלה זינקה והיא פיתחה את עצמה הן מבחינה אישית והן מבחינה ארגונית בחברה שלה. כחלק מההתקדמות שלה בקריירה אשתי זכתה לטוס למקומות רבים בעולם, ולראות תצוגות אופנה רבות ומגוונות בכל מקום אפשרי בעולם. בהמשך הקידום היא אף זכתה לקבל פרטי לבוש ייחודיים, בשל העבודה המקצועית והטובה שהיא ביצעה.

אני שהייתי שמח ופרגנתי לכל אורך הדרך על התקדמותה בקריירה, לא הבנתי איך, למה וכיצד הדברים התגלגלו והפכו לקיצוניים עם הזמן. לאחר מספר שנים שאשתי טיילה בכל מקום אפשרי בעולם, קנתה בגדים חדשים וקיבלה מתנות, הבית שלנו הפך למחסן ענקי שכל יבואן לא היה מתבייש בשלל שהיה שם. באחד הימים פשוט קלטתי שאני חי בין ערימות של בגדים בכל עבר, המצב הגיע לכך שהיו לנו קולבים ומדפים ששימשו לאוכל במטבח ובשלב מאוחר יותר הפכן למדפי בגדים ואקססוריז לאשתי, לא היה לנו מקום בדירה שלנו, שאני חייב לציין שהדירה לא הייתה קטנה כלל וכלל, הכל היה עמוס מכל עבר, המתב כל כך התדרדר שבכדי להיכנס לשירותים או למקלחת הייתי צריך לנוע בין ערימות של בגדים, להזיז אותם ולפנות אותם רק כדי להיכנס  לאמבטיה או לשירותים.

אז ברגעים אלה הבנתי שישנה בעיה, החיים שלנו כבר לא היו נורמטיביים, כבר לא היינו מזמינים אלינו חברים או משפחה כששאלתי את אשתי למה לא? היא הייתה ממציאה תירוצים וסיבות על כך שכרגע אין לה זמן, והקריירה שלה עכשיו בנקודת שיא, היא לא רוצה לאבד את המומנטום ועוד שלל תירוצים וסיבות בלי סוף. התייעצתי עם חבר שבמקרה היה גם פסיכולוג, הוא הפנה אותי לעוד חבר שלו שהיה קולגה בתחום, ואז הסביר לי על כך שאשתי סובלת מהפרעה שנקראת אגרנות כפייתית.

אז מהי בעצם אגרנות כפייתית?

אגרנות כפייתית הינה הפרעת חרדה אשר מגיעה בשילוב עם אובססיה וקומפולסיביות, כלומר טקסיות. הפרעה זו מתחילה בדרך כלל בכך שהאדם אוסף פריטים קטנים שהוא אוהב בצורה מבוקרת אך במהלך הזמן האוספים הופכים להיות אובססיביים, קיצוניים, וחסרי שליטה של ממש. אגרנות כפייתית היא הפרעה מסוכנת הן לאדם שחולה בה והן לסובבים אותו, על כן אין להקל ראש, תבינו, האדם שסובל בהפרעה זו חייב את עזרתכם, ואת עזרת הסביבה שלו. לאדם שסובל מההפרעה אין את הכוחות הנפשיים להיגמל ממנה בכוחות עצמו. הם צריכים את עזרתנו, הם צריכים את עזרתכם.

האגרן הכפייתי מסוגל להגיע למצבים קשים וקיצוניים במיוחד, מצבים בהם הוא יאסוף כל דבר בין היתר, דברים חסרי ערך כמו גרוטאות אשפה ופסולת, אותם פריטים חסרי ערך ברוב המקרים עלולים להיות מסוכנים, מלאים בחיידקים, בקטריות ופטריות.

איך תוכלו לעזור לאדם הלוקה בהפרעת האגרנות הכפייתית?

השלב החשוב ביותר בטיפול באגרן הוא שלב הפינוי, על כן חשוב שלפני הכל, תסבירו לאגרן את הבעיה שלו, דברו איתו, מלב אל לב, הסבירו לו את המצב והסבירו לו כמה ההפרעה יכולה להיות קשה ובלתי נתפסת, בנוסף חשוב שתיגשו לאדם מומחה בתחום, פסיכולוג מקצועי שיוכל לשפוך אור ולהסביר בבעיה ולטפל בה או במקרים מסוימים למגר אותה. הטיפולים המוצעים בדרך כלל הם טיפולים בשיטות קוגניטיביות והתנהגותיות אשר משנות את דפוסי המחשבה של האגרן הכפייתי, ובמקום זאת נלמד אותו דרכי מחשבה ושיטות נוספות.

פינוי בהסכמה או פינוי כעזרה לאגרן

שמי שי שטיקגולד ואני הבעלים של חברת שי ניקיון ופינוי דירות ובתים, כחלק מהשירותים שלנו אנו מפנים בתים ודירות של אגרנים כפייתיים, מפנים פסולת, גרוטאות, אשפה, מארגנים ומשליטים סדר בחפצים ובפריטים שנאגרו במשך השנים, ועוד. במקרה שלנו הגענו לביתה של הבחורה ויחד איתה, השלטנו סדר וארגון בבלאגן, בשלב הראשוני מיינו את כל הבגדים וכמויות האקססוריז, התיקים והנעליים שהיו בדירה לשלושה ערימות עיקריות, שהן שמירה, תרומה, וערימה של דברים שאין בהם צורך יותר. לאחר מכן, את הערימה של הדברים שהוחלט שאין בהם צורך יותר, פינינו לאתר פסולת מורשה, את הפריטים לתרומות, תרמנו לעמותות שאנו איתם בקשר וכאשר הם זקוקים לפריטים הללו, ואת הפריטים שהוחלט לשמור ארגנו וסידרנו בארונות ובמקומות האחסון המיועדים לכך. בנוסף לכך, ביצענו ניקיון וחיטוי של הבית מיסודו ומעיקרו, ובמיוחד את המקומות שהיו סגורים במשך כל תקופת הזמן הזו בשל חוסר הגישה אליהן בגלל הבלאגן שנוצר בבית.

 

מה קורה לאחר פינוי הדירה?

לאחר שאנו מפנים את הדירה, האגרן הכפייתי מרגיש תחושה של הקלה, כיפיות ושחרור בלתי נתפסים על הדעת. למה הוא מרגיש כך? האגרן שאוסף  את החפצים והפריטים בלי בקרה ובאובססיביות מוחלטת מפתח רגשות עזים ותחושות חזקות במיוחד אל אותם הפרטים, הרי שהם אוצרו, הרי שהם כל עולמו. ישנם אפילו אגרנים כפייתיים שמשכנעים את עצמם באמת ובתמים כי פריט מסוים הוא אשר עוזר לנם לזכור אדם מסוים או חוויה מסוימת, או אירוע מסוים, או סיטואציה מסוימת שחשובה להם, ועל כן הם מאמינים בכל ליבם כי אם הם יזרקו או ייפטרו מאותו החפץ הם בעצם יפטרו מאותו אירוע או אדם או סיטואציה או חוויה ולא יוכלו לזכור את זה, כי הרי החפץ הוא בעצם הזיכרון שלו. אך יחד עם זאת, אנו יודעים שלא כך הדבר ועל כן  יש לעזור לאותם אגרנים כפייתיים בשינוי דפוסי מחשבתם, האמונות וההרגלים שלהם, ובמקום זאת ללמד אותם את הפעולות הנכונות.

למה לבחור בחברת שי פינוי וניקיון דירות?

החברה שלי היא בעלת ניסיון של מעל 20 שנה בתחום, הצוות שלי הינו צוות מוביל, אמין ומקצועי שזוהי עבודתו היום יומית. הצוות שלי ערוך ומיומן לטיפולים מיוחדים בדירות או בתים של אגרנים כפייתיים. בשנים הרבות שעבדנו בתחום יצא לנו לנקות אלפי בתים ודירות של אגרנים כפייתיים, וראינו והתמודדנו עם מקרים קיצוניים וקשים במיוחד. על כן, אל תחששו אל תפחדו ואל תתייאשו, התקשרו והתייעצו איתנו בכל שאלה ובקשה, אל תחשבו שניבהל, כי אנו לא נבהלים ראינו בחיינו מקרים קשים במיוחד. חשוב לי שתבינו שמקרים קשים הם אתגר גדול במיוחד עבורי ועבור הצוות שלי, ועל כן אנו נהיה מוכנים ומיומנים מספיק על מנת להירתם למשימה ולבצע אותה ללא פשרות ובצורה הטובה, המקצועית והיסודית ביותר. וכפי שאני בוחר את הצוות שלי בקפידה וסומך עליהם אחד אחד, כך אני יודע, סמוך ובטוח שגם אתם תוכלו לסמוך עליהם בעיניים עצומות, כי הרי לא פשוט להכניס אנשים זרים לבית, ועוד יותר מזאת להכניס אנשים זרים לבית של אגרן כפייתי, אני רוצה שתדעו שאני מבין אתכם, מבין את הרגשתכם, ומבין את תחושותיכם השונות, על כן אל תתביישו, צרו איתנו קשר עוד היום, ותנו לנו לעשות שינוי גדול עבורכם. תנו לנו לעשות שינוי גדול עבור קרוביכם ויקיריכם האגרנים הכפייתיים, אנו רוצים שנקודה זו בחייכם וחייהם תהיה נקודת מפנה חיובית, אופטימית ומשמעותית. זכרו זאת אנו כאן בשבילכם.




אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו