אספנות כפייתית מהרחוב ואגירה בבית

אספנות כפייתית

אספנות כפייתית מהרחוב ואגירה בבית היא נחלתם של כל מי שלוקה במחלת הנפש הזו. ישנם אספנים שאוספים מכל הבא ליד. הם מחטטים בכל ערימה שנקרית להם בדרכם. האספנים הללו אינם בוחלים בשום דבר בין מבגדים, נעלים, תיקים, שהם פריטים קטנים יחסים ועד ריהוט, מכשירי חשמל, כלי מטבח ועוד. הבית שלהם פקוק בערימות של דברים שגם לאספן עצמו אין מושג מה כל ערימה מכילה.

מה מסוכן בכך

  • בין האספנים הכפייתיים יש גם אספנים ש"מתמחים" בתחום מסוים כמו ריהוט, מזרנים, מכשירי חשמל, כלי מטבח עיתונים ספרים ועוד. רוב הפריטים הנאספים ונאגרים אינם שימושיים. עיתונים משנים עברו, ספרים קרואים ומפוררים, מזרנים קרועים ורהיטים ישנים ושבורים וכך כל יתר פריטי האגירה. ולמרות זאת האגרן הכפייתי אוסף שאותם לדירתו ושומר לבל יפונו ממנה. הסכנה בעירום כל כך גבוה של דברים היא בהתמוטטות של ערימה כלשהי שיכולה להוות סכנה למי שגר באותה דירה. זו גם הסיבה שרוב בני המשפחה של האספנים עוזבים את הבית ומשאירים את האספן עם כל האוספים שלו בתוכה.
  • בגלל קנאותו של האגרן הכפייתי לרכושו הוא אינו מתיר לאף אדם להיכנס לדירתו, גם כאלה שרוצים בטובתו רוצים להביא לו אוכל, ובוודאי שלא לאנשי מקצוע מהרשות. הוא אינו דואג לניקיון הדירה וגם הדבר אינו אפשרי בגלל הכמות הגדולה של הפריטים שנאגרו בה, הוא ממעיט לפתוח את החלונות ולאוורר את החלל ואגירת החפצים גורמים לנזקים קשים בדירה, צנרת המים מחלידה ומתפוצצת, צנרת החשמל ניזוקה וכל הכלים הסניטריים והשיש במטבח מתנפצים ואינם ניתנים לתיקון.
  • אספנים נוהגים להתבודד הן מבני המשפחה שלהם, הקרובה והרחוקה, והן משכנים ואנשי מקצוע של הרשות. כך הם יכולים לגור שנים רבות ללא הפרעה עד שתתעורר בעיה כלשהי ותהווה מטרד לסביבה. אם עוד נותר קשר עם בני המשפחה השכנים יכולים לדווח להם על המטרד כדי שיפתרו את הבעיה והיה ובני מהשפחה מתנערים מהאספן הרשות המקומית היא זו שלוקחת את התפקיד ומבצעת פנוי כפוי.

מה עושים עם הבעיה

ברגע שהדבר אפשרי לבצע פינוי של דירת אגרן כפייתי הדבר צריך להיעשות בזהירות ורק לאחר תכנון העבודה. כשכל פריטי האספנות הוצאו והובלו למזבלה אפשר להתחיל לעשות בדירה שיפוץ, צביעה וסיוד ולבסוף ניקיון והדברה כדי להחזיר אותה למצב של מגורים.

אפשר לעשות פינוי דירה אספן כפייתי באופן עצמאי. אבל מרבית בני המשפחה מעדיפים למסור את העבודה לאנשי המקצוע ולחברת הפינוי כדי שהעבודה תיעשה בצורה מקצועית יעילה מהירה ועם מינימום נזקים לסביבה. חברת פינוי נועדה לבצע עבודות פינוי מכל סוג שהוא ובין היתר היא מופעלת לבצע פינויי דירות של אספנים. יש לה את אנשי הצוות הוותיקים, המיומנים והמקצועיים ביותר בתחום. יש לה את כל המידע הנדרש כדי לבצע את העבודה בצורה חוקית והיא מחזיקה מכשירים וכלים ייעודיים לביצוע סוג כזה של עבודה.




אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו