אני מפנה חצרות בתים

אנו מפנים גם חצרות בתים

כאשר מדברים על פינוי דירות, המחשבה הראשונה שעולה לראש היא בדרך כלל של פינוי תכולת דירה, פינוי חפצים ופריטי ריהוט מתוך הבית. יחד עם זאת, עולם הפינוי הוא הרבה יותר רחב, והוא כולל גם את המגזר העסקי, וגם פסולת סביבתית, ופסולת הנמצאת בשטחים חיצוניים.

במסגרת הפעילות שלי בעולם הפינוי אני מפנה חצרות בתים רבים במהלך כל שנה, בעיקר במושבים ובישובים קהילתיים קטנים.

לאנשים יש את הנטייה לנצל את המרחב העומד לרשותם כדי למלא את צרכיהם השונים. אז יש אנשים המנצלים את המרחב הזה כדי לבנות למשל גינה גדולה עם דשא ירוק וליהנות מזמן איכות עם המשפחה והחברים, וישנם אנשים שאין להם את האנרגיה לבנות ולטפח גינה, ומהר מאוד המרחב הזה הופך למחסן.

הרי מה יותר נוח מלזרוק את כל מה שאנחנו לא צריכים, אבל בכל זאת רוצים לשמור קרוב אלינו, מאשר להשליך אותו לחצר? ככה זה לא מפריע לנו בבית, אנחנו לא רואים את כל הבלגן, ועדיין אנחנו שומרים את מה שאנחנו רוצים בקרבת מקום.

ריקבון, חלודה וסכנת פציעה

הבעיה היא, שכל חפץ שאנחנו משליכים לחצר שלנו, מגיע בדיוק באותה הנקודה לשלב האחרון בחייו, ואנחנו כנראה לא נשתמש בו עוד לעולם.

מה שכן יקרה איתו זה שהוא ירקיב, יחליד, יתפרק, ועליו יערמו עוד המון חפצים, גזם עצים וצמחים, ובתוך כל זה יגורו להם מזיקים שונים כמו עכברים, חולדות ונחשים.

מה שבטוח הוא, שאנחנו כבעלי החצר לא נוכל להסתובב בחצר הזאת כל עוד ערימות הפסולת האלה ממלאות אותה.

כדי להבין את המשמות של פסולת בחצר צריך לראות את זה בעיניים.

ברזלים חלודים, חדים ומסוכנים בכל פינה, גזם עץ מכסה ומסתיר את כל פני השטח, כך שלא רואים בכלל איפה שמים את הרגל, רחשים של לטאות מתרוצצות בתוך הפסולת, חלקי פלסטיק, ניירת, קרטונים ומה לא… הכל הכל בתוך ערימות פסולת, והכל בחצר הבית, מטרים ספורים מפתח הבית.

שימוש בציוד מגן ועבודה על פי כללי זהירות

פינוי חצר צריך להתבצע עם כל אמצעי המגן הדרושים על מנת להימנע מפציעות מחפצי מתכת חדים וחלודים, וכדי להתגונן ממזיקים שעלולים להתחבא בתוך ערימות הפסולת.

לשם כך, כאשר צוות הפינוי שלי ואני יוצאים למשימת פינוי חצר אנו מצטיידים בכפפות עור עבות, נעליים גבוהות ועבות, סרבל עבודה, ולעיתים גם קסדה, משקפי מגן ומסיכות אב"כ.

אך ציוד מגן זה לא מספיק, וצריך לדעת גם כיצד לגשת לערימות הפסולת האלה, וכיצד להתמודד איתן. כל עוד הן עומדות על תילן, הכל בסדר, אבל ברגע שמתחילים לפרק אותן, מתחילות להתגלות כל הזועות שבפנים.

כך למשל, באזורים מסויימים צריך להיזהר מאוד מפני נחשים המסתתרים בתוך ערימות הפסולת, ולכן צריך תחילה לפרק את הערימה בעזרת מוט ארוך מרחוק, ורק לאחר מספר דקות אפשר להתקרב בביטחה לערימה.

התחלה חדשה

פינוי חצרות בתים הוא אחד המקרים בהם תהליך הפינוי יכול לייצר התחלה חדשה של ממש עבור בעלי החצר.

מחצר עמוסת פסולת, מתפנה שטח גדול שבו אפשר לבנות גינה, להקים פרגולה, להקים פינת ברביקיו, ולהפוך את החצר לגן עדן משפחתי.

במקרים שבהם החצר היא גדולה מאוד, פינוי חצר יכול להיות גם הצעד הראשון לפני פתיחת עסק חדש כמו הקמת מתחם צימרים גדול שיאפשר לבעל הבית להתפרנס מעבודה בביתו, בתחום שהוא אוהב.

כדי ללמוד עוד על התחום של פינוי חצרות, תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט שלי ולקרוא מאמרים מקצועיים שכתבתי בנושא, כמו גם לצפות בתמונות של תהליכי פינוי חצר.





אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו