אמא לא זורקת כלום מהבית והבית עמוס, מה עושים?

מה עושים במקרים בהם אחד מההורים סובל מאגרנות כפייתית? למי אפשר לפנות וכיצד מתמודדים עם העומס של פריטי האגרנות הכפייתית בסביבת המגורים? בעמוד שלפניכם, תוכלו למצוא את כל המידע הנחוץ לכם למצבים בהם אחד מההורים סובל מאגרנות כפייתית.

מהי אגרנות כפייתית?

אגרנות כפייתית מסווגת כהפרעה נפשית הנמנית בין ההפרעות הטורדניות כפייתיות הידועות בשם הכולל OCD. הפערה זו מתוארת כחוסר יכולת להיפטר מפריטי תכולה לא שימושיים ולא הכרחיים, כאשר עצם הוויתור עשוי לעורר מצוקה נפשית.

כיצד אגרנות כפייתית באה לידי ביטוי?

אגרנות כפייתית באה לידי ביטוי בשתי תצורות מרכזיות, האחת, קושי בהיפרדות מפריטים קיימים, ללא קשר למידת נחיצותם, והשנייה, באגירה אובססיבית של פריטי תכולה שונים. בשני המצבים, האגרנות הכפייתית משפיעה במידה ניכרת על האדם הסובל ממנה, ובדרך עקיפין או ישירה על בני משפחתו והאנשים הסובבים אותו, לרבות, שכנים המתמודדים עם התחלואה הנלווית לאגירה הכפייתית בסביבת המגורים.

מה השכיחות של התופעה?

שכיחותה של תופעת האגרנות הכפייתית בקרב האוכלוסייה הכללית  נעה בין 3 ל-5 אחוזים, כאשר בקרב גברים השכיחות גבוהה פי שניים בהשוואה לנשים. מחקרים מהשנים האחרונות מעידים על כך שאנשים המאובחנים בסוג כל או אחר של הפרעה טורדנית (OCD) סובלים יותר מאגרנות כפייתית, ולכן, הפסיכולוגיה מסווגת את האגרנות הכפייתית כהפרעה טורדנית כפייתית כתת קטגוריה של OCD.

האזינו להמלצה של עוד לקוחה מרוצה של שי פינוי דירה

מה הן ההשלכות לאגרנות כפייתית אצל אחד מההורים?

במקרים בהם אחד מההורים מתמודד עם אגרנות כפייתית במידה כזו או אחרת, הדבר עשוי להשפיע במידה ניכרת על כל התא המשפחתי, ובעיקר במצבים בהם ילדיו ו/או בן/בת הזוג של האגרן מתגוררים עימו תחת אותה קורת גג. במקרים בהם ההורה מתגורר לבדו, אחד מהתסמינים של האגרנות הכפייתית בא לידי ביטוי בריחוק הולך ומעמיק בין ההורה לבני משפחתו.

מה הן ההשלכות לאגירה כפייתית בסביבת המגורים?

לאגירה כפייתית ועומס יתר של פריטי אגרנות בסביבת המגורים, ישנן השלכות מרחיקות לכת על המצב התחזוקתי של הבית/דירה ועל המצב הבריאותי של האנשים המתגוררים בדירה. כמו כן, ישנן השלכות חברתיות וסביבתיות הנובעות בין היתר מהופעת ריחות לא נעימים העולים משטח דירת האגרנות, מריחוק ובידוד חברתי של האגרן/ית ומתלונות חוזרות ונשנות הנשמעות כלפי הארגן/ית ובני משפחתו מצד השכנים.

כיצד מתמודדים עם אגרנות כפייתית אצל אחד מההורים?

בדומה לכל הפרעה נפשית אחרת, גם אגרנות כפייתית, מחייבת מסגרת טיפולית כזו או אחרת בתחום טיפולי הנפש והטיפולים הרגשיים. לצורך כך, מומלץ להיוועץ עם אנשי מקצוע בנושא ולבחון את מסגרות הטיפול האופטימאליות ביותר להוריכם בהתאם לגילם ומצבם הבריאותי. בכל הנוגע להשפעותיה של האגירה הכפייתית על סביבת המגורים, ניתן לפנות לחברת שי פינוי דירה העוסקת ומתמחה בתהליכי פינוי דירות אגרנות כבר למעלה מ-30 שנה.

פינוי דירות אגרנות – מה זה אומר?

פינוי של דירות אגרנות הוא שירות מקצועי המיועד למטרות פינוי תכולת אגרנות אשר נאספה ונערמה בסביבת המגורים לאורך הזמן. שירות זה מאפשר פינוי מיידי של כל תכולת האגרנות וזאת ללא קשר לסוג פריטי האגרנות והיקף הפריטים. בסיום תהליך הפינוי, ניתן ליישם בשטח הדירה מספר פעולות שנועדו לצרכי התמודדות עם בעיות התחלואה בסביבת המגורים.

כיצד מתבצע תהליך הפינוי בפועל?

אנחנו בחברת שי פינוי דירה פיתחנו שיטה ייחודית למטרות פינוי דירות אגרנות, המבוססת למעשה על הניסיון המקצועי העומד לרשותנו. באמצעות שיטה זו אנו מיישמים את תהליך הפינוי במספר שלבים מקצועיים הכוללים:

  • ביקור מקדים בדירת האגרנות לצורך קבלת אומדן בכל הנוגע להיקף התכולה המיועדת לפינוי וגיבוש תכנית פינוי נקודתית לסביבת המגורים.
  • סינון ומיון מקדים של כל פריטי תכולת האגרנות המצויים בשטח הדירה, וזאת על מנת לסמן את הפריטים המיועדים לפינוי מיידי לבין אילו בהם ניתן לעשות שימוש חוזר.
  • פירוק ארונות ופריטי ריהוט נוספים המצויים במצב שאינו מאפשר שימוש
  • פינוי מיידי של כל פריטי התכולה והעברתם לאתרי פסולת ומחזור המיועדים לכך.
  • חיטוי כללי של סביבת המגורים לצורך הרחקת מזיקים ומכרסמים
  • ניקיון יסודי של סביבת המגורים, לרבות, חיטוי מקלחות, מטבחים, חרסינות וכדומה
  • תיקוני בלאי קלים בסביבת המגורים

 

אם גם אתם מתעניינים בשירותי פינוי אגרנות בדירת המגורים של ההורים? אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר כאן עוד היום.

אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו