אמא אגרנית? מה עושים עם זה? איך לפנות ולנקות בית של אגרנית כפייתית?

מה נעשה עם אמא אגרנית? 

לאגרנים יש צורך עז לשמור על פריטים, גם אם הם חסרי כל ערך עבורם. כאשר ניגש להתמודד עם הבלגן שהשאיר האגרן, חשוב שנהיה מודעים לבעיה ולרגישות שבנושא ונגיע מוכנים מראש, זוהי עבודה גדולה ולא קלה שיכולה גם להיות מסוכנת. הטיפים הבאים יעזרו לכם לעזור לאגרן לנקות את הבית שלו, כמובן שאנו ממליצים להביא איתכם שירותי ניקוי ופינוי דירות לעזרה.

איפה מתחילים?

ניקיון וסדר בבית של אגרן כפייתי הוא ייקח המון זמן לעשות אותו לבד, כמו כן בבתים כאלה העבודה של הפינוי והניקוי היא מאתגרת במיוחד. אני שי מבצע את כל הארגון, זה אתגר עבורי, אני מיומן בכל ההליך, אני מחזיר דירה ריקה מפסולת וזבל, נקייה ואחרי חיטוי. זה המקצוע שלי, כל אחד יכול ליהנות משירות ברמה הגבוהה והאיכותית ביותר. בתים של אגרנים מצריכים יותר ניקוי של החפצים וניקוי כללי שאגרו מאשר ארגון. למעשה, ברוב הבתים והדירות של האגרנים הכפייתיים שורצים עכברושים, עכברים, מקקים, וחיות אחרות, כמו גם עובש וחיידקים.

הנה מספר טיפים לניקוי ופינוי של בתים ודירות של אגרנים כפייתיים:

טיפ ראשון הוא שקודם כל תבואו מוכנים להכל, דירות של אגרנים כפייתיים הם מאוד מלוכלכות ומזוהמות ולכן כאשר מדובר במקרה כזה עדיף להגיע עם אדם שמבין איך לטפל בתופעה. דבר ראשון שעליכם לעשות הוא להצטייד כמובן בכפפות ומסכות לפנים. ניקיון ופינוי של דירה של אגרן כפייתי יכולה לחשוף אתכם לחיידקים ומזהמים שונים, ולכן ציוד מגן אישי צריך להיות אצלכם בראש סדר העדיפויות.

טיפ שני הוא תפרידו את החפצים שבתוך בית האגרן הכפייתי לשלושה קטגוריות שונות: פריטים לשמור, פריטים לתרום ופריטים לאשפה. ככלל, פריטים שלא היה בשימוש בעוד שנה או יותר, או פריטים שבורים צריכים להכניס לקטגורית האשפה.

עליך להבין כי אגירה כפייתית נובעת מהפרעה נפשית או ממקרה טראומתי שנגרם לאגרן ולכן עליך להיות קשוב מבין ומכבד. אחרת כל הליך הפינוי לא יתבצע כראוי. רוב הסיכויים שבפינוי של דירה של אגרן כפייתי אתה תצטרך לפנות לאדן מקצועי ולבקש עזרה- שי פינוי דירות עוסק בתחום פינוי דירות וניקוי דירות של אגרנים כפייתיים מעל ל- 20 שנה. לפעמים, אדם שסובל מאגרנות כפייתית לא מסוגל להיפרד מהפריטים והחפצים שאגר, ועל כן תמיד רצוי ומומלץ להגיע מוכנים עם איש מקצוע.

שי פינוי דירות בעל ניסיון של 20 שנה ועובד בדיסקטיות עם משפחות וחברים קרובים של אגרנים כפייתיים, במיוחד של כאלה שאינם מסוגלים לטפל ברכושם של האגרנים. לכן אם אתם צריכים עזרה בניקוי ופינוי של בית של אגרן שי פינוי דירות כאן בשבילך בכל שלב ושלב של הדרך.

עשה ואל תעשה

המציאות של האגרנים הכפייתיים שונה משלנו, שכן הם רואים את ביתם כדבר היפה ביותר וכל חפץ שנמצא בבית חשוב להם וקשה להם עד מאוד להיפטר מכל חפץ. לעיתים הבית של האגרן הכפייתי מגיע למצב של זיהום ולכלוך קשה שלא מבינים בכלל איל הוא חי שם. אז מה בעצם כדאי לעשות שהבנת שקרובך הוא אגרן כפייתי? נסה לפנות אל האגרן הכפייתי באופן רגיש, נסה לפנות ללבם ולהתחבר עם הרגשות שלהם, גם קודם כל תבין יותר למה נוצרה הבעיה וכך אתה יכול לגרום להם לשתף פעולה ולעזור לך בפינוי הדירה מהאשפה וכל החפצים שנאגרו על ידו. בין אם אתה משפחה או חבר קרוב של האגרן ובין אם האגרן, יש פסיכולוגים ומטפלים רבים שיכולים לעזור לך להשתחרר מהאגירה האובססיבית. תמיד חשוב שאם אתה משפחה או חבר קרוב של האגרן שתראה להם שתמיד תהיה שם בשבילם במיוחד כאשר מפנים להם את הדירה, כי בסך הכל הם ברגע הזה עוברים דבר שמטלטל אותם נפשית. אל תהיה חסר רגישות כלפיהם, זה רק ייצור הרתעה מבחינתם, ואתם יכולים בכך לחזור לתחילת התהליך שעברתם עם האגרן. חשוב לתת לאגרן את הכבוד המגיע לו ולנסות להבין לליבו

ביטחון ובטיחות

כפי שכבר נאמר וידוע כי ביתו של האגרן הוא מקום המבטחים שלו, החפצים גורמים לו לאושר זמני, שלאחר זמן מה שוב חוזר להיות קשה והם משיגים את החפץ או הפריט שהם אוגרים שוב ושוב. על כן, מושג מפתח בעניין אגרנות כפייתית הוא בטיחות, האגרן הכפייתי הוא מודאג לגבי הארגון מחדש, והוא תמיד רוצה להרגיש שהוא בטוח בתוך הבית שלו. תמיד תדבר אל ליבו של האוגר, שכן לאחר דין ודברים, כי אתה יכול להתחיל לדבר על הסרת פריטים מהבית. תסכים עם האגרן הכפייתי שהחפצים שהוא אוגר הם הכרחיים וחשובים ביותר, כי בסופו של יום מדובר בדבר רגשי של האגרן. אם אתה מרגיש מוזר להגיד לאגרן לגבי חפץ שהוא מאוד חשוב, תחשוב מה אתה אי פעם שמרת, שאנשים חשבו שזה מוזר ואז זה יעזור לך להתמודד עם המצב, כמו כן זה יכול לגרום לך להיות מופתע. עליך להבין שאם אתה מגיע לעזור לאגרן כפייתי, הוא רואה את ביתו כדבר הכי בטוח ומושלם שיש. הוא למעשה לא יבין למה אתה רוצה לעזור לו לפנות את הבית מכל האשפה, שכן תפיסת עולמו  היא שהבית שלו הוא אוצר. כל זה בעצם אומר שכושר ההחלטה של האגרן הכפייתי פגום, המשפחה הקרובה  או חבריו הקרובים הם אלה שצריכים לבצע את ההחלטה על פינוי וניקיון הבית עבורו.

אם לאחר שדיברת עם האגרן הכפייתי ועדיין אתה לא רואה שמשהו מתקדם מה לעשות?

התחל ושאל את האגרן הכפייתי את השאלה מדוע? למה בעצם הם ממשיכים לשמור על הפריטים האלו? אם אתה  תענה על השאלה, התשובה היא כזו: רוב האגרנים הכפייתיים חוו בעברם טראומה או חוויה דרמטית בעיקר משהו עצוב שקרה להם או דבר פוגעני אשר הוביל למצב אגירה כזה. אם התשובה שנותן האגרן הכפייתי לא עוזרת במיוחד, מומלץ לפנות למישהו שמומחה במצבים כאלה ולבקש ממנו עזרה בפינוי וניקיון הדירה של האגרן.

כמו שציינו ואמרנו אין ספור פעמים, חשוב במיוחד להיות רגישים ולנסות להבין את מצבו של האגרן הכפייתי, אם תבואו ממקום שהוא מאיים או תוקפני, זה רק יגרום למצב של נסיגה בהתקדמות של האגרן בעניין היפטרות מחפצים ופריטים שהוא אוגר.

לאור כל האמור לעיל, במצב שגיליתם כי קרובכם הינו אגרן כפייתי, האפשרות האידיאלית עבורכם היא להיעזר במומחים- שי פינוי וניקיון, הינה חברה בעלת 20 שנות ניסיון בתחום הניקיון ופינוי דירות של אגרנים כפייתיים. אנחנו אומרים תמיד שצריך מומחה אז תתנו להם ולאנשי המקצוע לעשות עבורכם את העבודה. שי פינוי וניקיון דירות מומחה בזה ויש לו ניסיון רב בפינוי וניקיון דירות בספקטרום רחב של אגרנים החל ממצבים קלים ועד למצבי קיצון שבהם האגרנים עצמם לא מסוגלים לחיות בביתם ועל כן הם חיים מחוץ לבית. במידה וכל זה מדבר אליכם, קבעו עוד היום פגישת ייעוץ עם איש מקצוע ויחד נעשה סדר בבלאגן ונחזיר את האגרן לחייו הטובים.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו