אמא אגרנית כפייתית מה עושים?

אמא שלי אגרנית! איך מתמודדים?

לפני מספר חודשים, סבא נפטר ומאז אמא התחילה לאסוף עיתונים, כאשר אנחנו שואלים אותה למה היא צריכה כל כך הרבה עיתונים, תמיד יש לה תירוצים כמו לדוגמא אני צריכה לעטוף איתם אבוקדו, או שהיא צריכה לנקות תריסים, ומאז היא לא עושה איתם כלום. אולם יחד עם זאת, כמויות העיתונים הופכים מיום ליום עצומות, וכל פעם שמבקשים ממנה לזרוק אותם כי זה עושה ריחות לא נעימים בבית ופשוט סתם מצטבר, היא מסרבת וממציאה לנו עוד ועוד תירוצים למה צריך שיהיה את כל העיתונים בכמויות האלה. כמו כן, אמא ניסתה להסתיר מאיתנו חלק מהעיתונים שהיא אגרה, וכאשר היא נשאלה לגביהם היא אף הרגישה נבוכה, ועל כן המציאה המון תירוצים, וכל פעם שינתה אותם. עכשיו אחרי שעברו כבר כמה חודשים זה היה נראה לנו לא הגיוני כל המצב, ולכן כל המשפחה התאספה וביקשה יפה מאמא לוותר על כל כמויות העיתונים ולזרוק חלק מהם, היא בהתחלה זרקה כמה, ואחרי מספר ימים היא המשיכה בשלה. לאחר שנכנסנו לאינטרנט, הבנו כי מדובר בהפרעה כפייתית.

איזו הפרעה גילינו שיש לאמא?

להפרעה בשמה המקצועי קוראים אגרנות כפייתית. ההפרעה גורמת לאנשים לאגור באופן אובססיבי כל מיני דברים בעלי ערך מועט עד בכלל לא. כמו כן, בבירור שערכנו הבנו כי ההפרעה מתחילה במשהו ספציפי ויחיד שהאגרן הכפייתי אוגר ויכולה להתפתח לאגרנות שהיא מעבר לכל אגירה ואספנות שהיא סבירה לכל הדעות. מה עוד למדנו? האגירה הכפייתית יכולה להיות של כל מיני חפצים שהם מאוד לא שימושיים ביום יום, ובנוסף לכך החפצים יכולים להיות שבירים או מסוכנים לבני אדם ובעלי חיים. למזלנו, הכרנו בבעיה של אמא עוד בתחילת דרכה, העברנו אותה לטיפול פסיכולוגי, על מנת בעצם להבין ממה נגרמה ההפרעה ואיך ניתן להפסיק את הסיטואציה שבה היא ממשיכה לאגור עיתונים ישנים. החשש הגדול שלנו שיתחילו להיות בבית חרקים, מזיקים וימשיכו להיות ריחות שאינם נעימים. לאחר המחקר העצמי שערכנו בעניין, הבנו בנוסף לכך שיש להפרעה זו פתרון שהוא מיידי.

מהי אספנות לעומת אגרנות ואיך תזהו ותבדילו מי הוא אגרן ומי הוא אספן?

אספנים בדרך כלל אוספים סוג מסוים אחד של מוצרים או חפצים, כאשר אותו איסוף ברוב המקרים עולה לאספנים המון כסף. איזה סוגים של איסופים יש? לדוגמא אספנות של בולים, רכבי מודל, קלפים, ועוד. חשוב לציין כי אספנים חשים תחושה של גאווה כאשר הם מציגים לאחרים את האוסף שלהם, וכמו כן, האיסוף באוסף שלהם גורם להם להנאה מרובה, וכן הם מרגישים כלפי האוסף תחושה של סיפוק. רכישה של מוצר נוסף לאוסף שלהם זה אחד הרגעים הטובים, המאושרים והכיפיים שעוברים עליהם. לעומתם אגרנים כפייתיים, אוגרים דברים שהם בעלי ערך מועט עד כאלה שלא עולים להם כסף, ובנוסף לכך החפצים שהם אוגרים הם מכל הבא ליד, ולעיתים קרובות יכולים להיות חפצים שהם מסוכנים עבורם, ועבור הסובבים אותם. כמו לדוגמא אגרנות של פסולת שהיא רעילה עבור בני אדם, אגרנות של אוכל, שכן אוכל מתקלקל ועל כן אכילתו עלולה להוות סיכון בריאותי עבורם. חשוב להדגיש שאגרנים כפייתיים לא ממש אוהבים שאנשים רואים את הדברים שהם אוגרים ומרגישים נבוכים כאשר אחרים צופים בהם. כמו כן, האגירה של הדברים מצמצמת את מרחבי המחייה שלהם, כך שמאוד קשה לעבור ממקום למקום בבית. הזיהוי נעשה על ידי כמויות האספנות, וכן ההרגשה של האספן או האוגר ביחס לדברים שהוא אוגר.

מה הפתרון שמצאנו?

ראינו במהלך החיפוש פינוי של בתים של אגרנים כפייתיים. אם נאמר את האמת המצב של אמא נראה מאוד קל, וזאת לעומת כל התמונות של הבתים והחצרות שבהם אגרנים כפייתיים אספו מכל הבא ליד. יחד עם זאת, כפי שציינו לעיל, ממש חששנו מהעובדה שאמא תגיע לאותו מצב, ואנחנו שמחים שיצא שגילינו את הבעיה לפני שמצבה התדרדר. הפתרון הוא דיי פשוט, הזמנו חברה מקצועית שמומחית בפינויים של בתים ודירות של אגרנים כפייתיים, ועשינו את השינוי עבור אמא שלנו. אז תודה לך שי שטיקגולד ולצוות העובדים המקצועיים שהבאת עמך, עשית את כולנו, כולל את אמא שלנו למאושרים. אנחנו יותר ממליצים לבחור בתהליך של פינוי כל החפצים שנאגרו בתוך הבית או בחצר, וכמובן לבצע את הפינוי בעזרת שי וצוות העובדים החרוץ שלו.

 

איך מתחילים פינוי?

לאחר מספר פגישות עם פסיכולוגית, אימי התחילה להכיר בעצמה בבעייתה, כאשר היא הגיעה להבנה עם הפסיכולוגית ואיתנו הילדים שאיסוף העיתונים באופן אובססיבי עלול להוביל ולגרום לכך שיהיה לה כל מיני חרקים ומזהמים בבית. בנוסף לכך היא התחילה להכיר בכך שקיים ריח רע היוצא מביתה, היא הבינה שצריך לעשות פינוי. הסברתי לאמא שקיים מישהו שעושה פינויים של חפצים של אגרנים, ובגלל שיש בתוך ביתה כמויות עצומות של עיתונים וכתבות אשר מפוזרים בכל רחבי הבית,  ובגלל שמדובר בעבודה שהיא פיזית, כדאי להיעזר בשירותים של מישהו מקצועי. האמת שלא ידענו למה כל כך לצפות, אבל כאשר שי הגיע עם הצוות שלו, ידעתי שפה החיים של אמא שלי הולכים להשתנות מן הקצה אל הקצה. שכן, הפינוי שנעשה בבית היה מאוד חוויתי, ואמא תזכור ותעמוד בכך שהיא לא תאסוף יותר עיתונים לבית. מתי עשינו את הפינוי? אמא הייתה בבית וראתה איך עושים את הפינוי, בתחילה היא התנגדה אבל בגלל שגם אנחנו, הילדים שלה, היינו שם, אז היא ממש פחדה לאכזב אותנו. שי הפגין המון אדיבות במהלך הפינוי, וידע איך להתמודד עם כל התנגדות שהפגינה אמא.

איך בוצע הפינוי עצמו?

שי הגיע לבית לפני יום הפינוי ומדד את הכמויות של העיתונים שנאספו בביתה של אימי. ביום הפינוי שי הגיע עם צוות של עוד שלושה עובדים, כך שכולם עבדו יחד, והפינוי הסתיים תוך כמה שעות בודדות. עשינו מיון של העיתונים וביקשנו משי להעביר את כל העיתונים למיחזור. שי הביע נכונותו לעשות כן. לאחר הפינוי שביצעו שי ועובדיו, אפשר היה לראות ממש את ביתה של אמא, הכל היה נראה מאוד נקי ומתוקתק, ממש כמו לפני שסבא נפטר. במסגרת הפינוי סידרנו גם את הבית בצורה שלא תאפשר לאמא לאגור דברים חדשים ונוספים, אנו מבינים שהטיפול הפסיכולוגי עזר ממש לאמא, אבל אין מה להגיד, הפינוי שנעשה בבית גרם לאמא להבין את משמעות הדברים. על כן, כאשר מדובר בהפרעה האגרנות הכפייתית היינו ממליצים לכם, לא להקל ראש בדבר כי הרי שאגרנות כפייתית בקלות יכולה להפוך לקיצונית וחריגה במיוחד. היה לנו מזל רב שזיהינו ואיתרנו את הבעיה של אמא בזמן, ובכך מנענו מכך שהמצב יהפוך לקיצוני הרבה יותר כי שמענו על המון מקרים של אגרנים כפייתיים שבהמשך המצב התדרדר והפך לקשה הרבה יותר, ומסוכן הרבה יותר הן עבור הסובבים והאנשים הקרובים של האגרן, ובנוסף לכך ואנחנו ממליצים לכם להשתמש בשירותים המקצועיים של שי פינוי דירות, שיחד עם הצוות האיכותי שלו והאדיב שלו הגיעו וממש הצילו אותנו.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו