איך אגרנות כפייתית משפיעה על החולה?

ההשפעות של האגרנות על החולה

בדרך כלל אל האגרנות הכפייתית מתלווים דיכאון וחרדה. שאלות כמו: מה אם אני יצטרך את החפצים האלו בעתיד? מה אם אזרוק חפץ ורק אחר כך אגלה שהייתי צריך את זה? כל המחשבות האלו טורדות מאוד את האגרנים. ערמות מצטברות של חפצים עשויים ליצור מתח עם בני משפחה שמתווכחים ורבים בגלל הערמות הרבות, אל המתח מתווספת גם תחושת אשמה של האגרן על כך שהוא אוגר ומפריע למשפחתו.

האגרן לכוד בתוך עצמו

התנהגותו של האגרן גורמת למגוון תופעות שליליות : רגשיות, גופניות, כלכליות, חברתיות ולעתים גם לחיכוך עם החוק. חשוב להבין שקשה מאוד לאגרנים להבין שהם נמצאים בבעיה מאחר והיכולת שלהם להבין לעומק את המצב לוקה בחסר. כל החששות הנובעות מאסיפת החפצים נוצרות מחוסר היכולת לבצע החלטות. חוסר היכולת לבצע החלטות באה לביטוי בדברים נוספים שהאגרן עושה ולא רק באגירה.

בעיות נוספות הנגרמות לאגרנים כפייתיים בגלל ההפרעה :

  • חרדה חמורה מכל ניסיון להיפטר מחפצים.
  • קושי רב בסידור וארגון החפצים.
  • תחושת מצוקה הנובעת מבושה שהחפצים גורמים או תחושת הלם אל מול החפצים.
  • חשדות כבדים באנשים הקרובים להם ובזרים שמא ייגעו להם בחפצים.
  • מחשבות אובססיביות ופעולות אובססיביות: פחד ממחסור בפריט מסוים.
  • ליקויים פונקציונאליים : איבוד מקום המחייה לטובת הערמות, בדידות חברתית, הפרדות מבני משפחה, קשיים כלכליים וסכנות בריאותיות הנובעות מהערימה האובססיבית.

טיפול וקבלת עזרה

אנשים הסובלים מאגרנות כפייתית גורמים לסביבה שלהם סבל רב אך חשוב לזכור, אגרנים חשים מצוקה ממשית אל נוכח הבעיה שלהם. עצם העובדה שהם לא רואים בבעיה בעיה, מקשה על הטיפול בהם. טיפול בידי אנשי מקצוע עוזר לאגרנים ולמשפחותיהם בהתמודדות עם האובססיביות, מקום מגורים בטוח יותר ובהפחתת הלחץ והמתח. צרו קשר עם המרכז לסיוע לאגרנים כפייתיים כדי להתחיל לטפל בבעיות, הפסיכולוגיות, בפינוי דירות, ולמענה לכל השאלות.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן