אחרי כמה שנים של אגירה כפייתית אפשר לצפות לתחילת הופעת זיהומים ונגעים?

אגרנות כפייתית – מתי לצפות להופעת זיהומים? 

ובכן, התשובה יכולה להשתנות מאוד ממקרה למקרה, והדברים תלויים באופיו של האגרן הכפייתי והרגלי האגירה שלו. מרבית האגרנים הכפייתיים אוהבים להשאיר את החפצים אותם הם אוספים, בדיוק באותו המצב בו הם אספו אותם, בעוד שאחרים מקפידים לנקות אותם כמעין תהליך טיפולי חם שהם מעניקים לחפצים. אגרנים כפייתיים מסויימים אוספים מכל הבא ליד, בעוד אחרים אוספים סוגים מאוד ספציפיים של חפצים. אגרנים כפייתיים מסויימים נוטים להעדיף מוצרים נקיים ויבשים, בעוד אחרים לא מתייחסים לפרמטר זה.

שיירי פסולת אורגנית ולחות

הגורם המרכזי להיווצרות זיהומים ונגעים כדוגמת פטרת, מושבות חיידקים, רקבון, טחב ועובש בדירת אגרן כפייתי הוא שיירי פסולת אורגנית, ולאחריו לחות. במידה והאגרן הכפייתי אוסף חפצים המכילים שיירי פסולת אורגנית כמו קופסאות שימורים ישנות, עיתונים מלוכלכים מפח האשפה וכדומה, היווצרות הזיהומים היא כמעט מיידית. במידה והאגרן הכפייתי מקפיד לאסוף חפצים יבשים בלבד, ואולי אפילו דואג לנקות אותם לפני האחסון, ייתכן שכלל לא ייווצרו זיהומים לאורך שנים ארוכות.

העדפות האגירה של האגרן הכפייתי

העניין הוא שדי קשה לשנות את ההעדפות האישיות של האגרן הכפייתי, שכן כל תהליך האגירה הוא תהליך מאוד רגשי. כאשר אגרן כפייתי מקפיד לשמור את החפצים שהוא אסף בדיוק כפי שהם, הוא מקפיד לעשות זאת מכיוון שכך הוא מרגיש כלפיהם, שעליו לשמור אותם כפי שהם. גם כאשר אגרן כפייתי נוטה לנקות את הפריטים, או לאסוף פריטים יבשים ונקיים זה מתוך מניעים רגשיים, ובדרך כלל לא מתוך העדפה לניקיון, אלא אם קיימת אובססיה נוספת לניקיון.

פנו עוד היום לקבלת סיוע

מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם מציע לכם את כל המידע לו אתם זקוקים אודות התופעה, ומגוון רחב של שירותי ייעוץ, ליווי, הדרכה וסיוע בהתמודדות שלכם עם הסיטואציה. אנו מזמינים אתכם לפנות אודות היום אל מרכז הסיוע לאגרנים ולבחון כיצד תוכלו להיעזר בנו לשירותכם.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו