אגרנות כפייתית – נזק לנשמה

אמונה גוררת אמונה

אדם הסובל מאגרנות כפייתית יתנה למען השקט הנפשי שלו, מערך אמונות אשר יסייעו לו להשלים עם מצבו. לדוגמא: " אם אני אאסוף מספיק סכינים, לא ייווצר מצב שלא אמצא סכין כאשר אזדקק לאחד". אמונה זו גורמת לאגרן לאסוף אליו כל סכין שייקרא בדרכו, להוציא ממיטב כספו בקניית סכינים מיותרות כשאר ברור וידוע כי קיים בביתו מבחר ענק של סכינים וכי אין לו צורך בעוד סכינים.

התניות מסוג זה נותנות לאגרן את הקרקע לאיסוף חפצים ללא אבחנה בנחיצותם. בטיפול באגרנות כפייתית על המטפל לסייע למטופל לשחרר את עצמו מעול אמונות אלה אשר מאפשרות ונותנות לו קרקע לאיסוף בלי די. התניות ואמונות אלה מתנהגות ככדור שלג ומביאות את האגרן להרחיק את עצמו מהסביבה יותר ויותר.

בידוד

אדם הסובל מאגרנות כפייתית מבודד את עצמו משאר בני האדם, מחבריו וממשפחתו. אדם זה יהיה שרוי במבוכה מתמדת מאורח חייו וביתו, שכן ביתו ייראה מוזנח ומטונף באופן קבוע מכורח כמות החפצים בבית. הרגליו הבלתי בריאים של האספן הכפייתי מאלצים אותו לאסוף אל ביתו כמויות לא הגיוניות של חפצים או בעלי חיים מסוגים שונים ומסיבות שונות הוא מסגל לעצמו אורח חיים שיעורר ביקורת רבה כלפיו באם יכניס מישהו לביתו.

הדבר חמור עד כדי כך שאנשים הסובלים מאגרנות כפייתית אף לא יזמינו אל ביתם אנשי מקצוע במידה ויזדקקו לתיקון מכורח הבושה. הדבר עשוי לגרום למצב של נזילה בבית במשך שנים שכמובן עשויה לגרום לנזקים רבים לבית ולבריאות, דליפת גז אשר תסכן את הבית כולו ואת בריאותם של הגרים בו או היוותרות ללא חשמל כלל וכלל כתוצאה מקצר וחוסר היכולת לתקן אותו באופן עצמאי ללא עזרת חשמלאי.

הנזקים בגוף ובנפש לאדם הסובל מאגרנות הם עצומים. באם הנכם מכירים אדם השרוי במצב זה אנא עשו את מרב המאמצים לסייע לו ולמצוא לו טיפול הולם.




אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו