אגרנות כפייתית – מה הם אוגרים שם?

מה אוגרים האגרנים?

אגרנות כפייתית הינו מונח מקצועי אשר נועד לתאר פעולת אגירה אובססיבית למגוון רחב של פריטי תכולה שונים שברוב המקרים אינם נחוצים לצרכי שימוש בקרב האדם האוגר אותם. ישנם סוגים שונים של אגרנות כפייתית אותם ניתן לסווג על פי פריטי האגרנות הנאספים ונאגרים על ידי האדם הסובל ומתמודד עם אגרנות כפייתית. בשורות הבאות נציג בפניכם מידע כללי אודות סוגי פריטי האגרנות השונים הנאגרים באופן אובססיבי (ולעיתים בלתי נשלט) על ידי רוב האגרנים הכפייתיים החיים בישראל.

אגרנות כפייתית – פריטי האגרנות השונים

  • כ- 70% מהאגרנים הכפייתיים אוגרים בסביבת מגוריהם מוצרי נייר על כל סוגיו, לרבות, ספרים, עיתונים ומגזינים, עלוני פרסום ומכתבים.
  • כ-60% מהאגרנים הכפייתיים אוגרים בסביבת מגוריהם חומרי ניקוי בכמויות גדולות שלא באמת נחוצים לכם. חשוב לציין שאגירת חומרי הניקוי לא נועדה לצרכי ניקוי ותחזוקת סביבת המגורים אלא לצרכי אגרנות בלבד.
  • כ-80% מהאגרנים הכפייתיים אוגרים פריטי לבוש שונים. ברוב המקרים, מדובר בפריטי לבוש ונעליים אשר אינם נועדו לצרכי שימוש. האגירה מתבצעת בשלב הראשוני מפריטי לבוש אותם הם רכשו או קיבלו מקרוביהם ולאחר מכך התופעה מתרחבת לכך שהם פשוט מתחילים לאסוף בגדים הנזרקים לרחוב ואוגרים אותם בתוך בתיהם.
  • כ- 50% מהאגרנים הכפייתיים אוגרים בסביבת מגוריהם מוצרי מזון על כל סוגיו- מדובר בתופעת אגרנות המתאפיינת באגירה אובססיבית של מוצרי מזון אשר אינם מיועדים לשימוש, לרבות אגירה של קופסאות שימורים בהיקפים חסרי תקדים, אגירה של מזון יבש וגם של מזון מהחי. סוג זה של אגרנות עלול להוביל תוך פרק זמן קצר להיווצרותם של בקטריות במוצרי המזון ו-"למשוך" אליו מכרסמים ומזיקים שונים.
  • כ-40% מהאגרנים הכפייתיים אוגרים בסביבת מגוריהם מוצרי חשמל ישנים ובלויים. פריטים אלו נאספים לרוב מהרחוב ונאגרים בשטח דירתו של האגרן הכפייתי. מדובר במוצרי חשמל לא שמישים אשר יצאו מכלל שימוש.
  • כ-80% מהאגרנים הכפייתיים אוגרים בבתיהם מוצרי פלסטיק שונים, לרבות, בקבוקי שתייה, שקיות ניילון וכדומה.

חשוב לדעת: כאשר מדברים על אגירה כפייתית מדברים למעשה על איסוף של כמויות ענק בהיקפים גדולים של כל פריטי האגרנות המופיעים לעיל ופריטים נוספים.

המרכז לסיוע לאגרנים כפיתיים – למידע ופרטים נוספים חייגו: 072-2770914 או השאירו פרטים ונחזור אליכם הקדם.




אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו