אגרנות כפייתית – מדוע זה קורה?

שי מסביר על אגרנות כפייתית

ובכן, אגרנות כפייתית היא מחלת נפש אחת מתוך שורה של מחלות נפש הנכללות כולן תחת הכותרת של הפרעות אובססיביות כפייתיות. מחלות אלה הן כולן בעלות מכנה משותף אחד: צורך לבצע פעולה מסויימת בצורה כפייתית, ללא שליטה וללא מסגרת הגיונית כלשהי כפי שתופס אותה האדם הנורמלי. הפרעות אלה כוללות הפרעות של אנשים שצריכים לבדוק עשרות פעמים שהגז בבית סגור לפני שהם יוצאים מהבית, הפרעות שגורמות לאנשים לבצע פעולת התנהגות "מוזרה" כלשהי ללא סיבה הנראית לעין וכדומה.

אגרנות כתוצאה

אגרנות כפייתית היא הפרעה שהשם שהוענק לה מתאר בעיקר את התוצאה שלה, אך לאו דווקא את המניעים שלה. שורש הבעיה של הפרעה זו יושב במצב רגשי שמפתח האגרן הכפייתי כלפי חפצים חסרי ערך לכאורה. בקבוקי פלסטיק, קרטונים, בגדים ישנים, צעצועים שבורים, קופסאות שימורים, עיתונים וכל סוג אחר של חפצים שעבור האדם הנורמלי נראים כסתם חפצים חסרי ערך, יכולים להיות מוקד רגשי עבור האגרן הכפייתי.

פיתוח רגשות לחפצים

האגרן הכפייתי למעשה מביט בפיסת קרטון או חתיכת עץ שבורה ומפתח כלפיה רגשות אמיתיים ואותנטיים כפי שאדם נורמלי מפתח רגשות אותנטיים כלפי אנשים הקרובים אליו, כלפי בעלי חיים וכלפי חפצים בעלי ערך רגשי כמו אלבומי תמונות, תכשיטים שעברו מדור לדור וכדומה. מרכז הסיוע לאגרנים מעמיד לרשותכם את כל המידע והידע לו אתם זקוקים כדי להבין טוב יותר את הפרעת האגרנות הכפייתית, להבין מדוע זה קורה וכיצד תוכלו להתמודד טוב יותר עם הבעיה.

אין בזה היגיון

יחד עם זאת, חשוב להבין שבהתמודדות שלכם עם ההפרעה, כל ניסיון להבין את הדברים בהיגיון, או לשפוט את התנהגותו של האגרן הכפייתי על פי אמות מידה נורמליות, נועד לכשלון מלכתחילה. מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם מזמין אתכם לקבל את כל הייעוץ, ההכוונה והסיוע הדרוש לכם כדי להפוך את סיטואציית החיים שלכם עם בן המשפחה האגרן הכפייתי שלכם לנוחה יותר.




אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו