כיצד להתמודד עם סבא או סבתא אגרנים כפייתיים?

שי פינוי דירה עוזר לכם להתמודד עם סבא וסבתא אגרנים

אגרנות כפייתית הולכת ונעשית חמורה יותר ככל שגילו הכרונולוגי של האגרן הכפייתי עולה. ברוב המקרים, נהוג לסווג את תופעת האגרנות הכפייתית להפרעה אישיותיות המאפיינת נשים וגברים בגילאים בוגרים, כאשר התפרצותה של הפרעת האובססיה הכפייתית בנוגע לאגרנות, מתרחשת בקרב נשים וגברים בגילאי 60 ואילך בעיקר.

נכדים לסבים וסבתות הסובלים מאגרנות כפייתית, נדרשים לא אחת להתמודד עם יחסים בעייתיים אשר אינם בנורמת היחסים התקינים בין סבא-סבתא לנכדיהם. ברוב המקרים, סבא/סבתא אגרנים כפייתיים, נמנעים מלזמן את נכדיהם לדירה בה הם מתגוררים ובחלק גדול מהמקרים הם בוחרים לנתק באופן הדרגתי את הקשר הרציף אל מול כל בני המשפחה הקרובה.

ההתמודדות עם סבא או סבתא אגרנים כפייתיים, מחייבת את הנכדים לפעול בכל דרך אפשרית על מנת למנוע את הניתוק המשפחתי הנוצר לאורך זמן בינם לבין הסבים והסבתות, כאשר בחלק מהמקרים הנכדים הם אלו המהווים את החוט המקשר בין הסבים והסבתות להוריהם.

אז כיצד ניתן להתמודד עם אגרנות כפייתית? להלן מספר המלצות:

  • שמרו על קשר רציף עם הסבא/סבתא ואל תאפשרו להם לנתק את הקשר עימכם
  • דרשו לבקר אותם בבתיהם וגלו אמפתיה למצבם
  • אספו מידע בנוגע להשלכות הנלוות לפעולת אגרנות כפייתית והציגו בפניכם את הממצאים השונים
  • הציעו להם עזרה בכל הנוגע לארגון מחדש של סביבת המגורים
  • בקשו מהם להתלוות אליכם לקבוצות תמיכה העוסקות בנושא אגרנות כפייתית
  • הסבירו להם בכל שיחה עד כמה הם חשובים לכם ועד כמה אתם מעוניינים לבלות איתם יותר

האם ניתן לכפות על הסבא או הסבתא פעולת פינוי מקצועית?

פינוי דירות אגרנות מהווה את אחת מהדרכים היעילות ביותר להתמודדות עם הבעיה, אך היא חייבת להיעשות בהסכמתו המלאה של האגרן הכפייתי, למעט מקרים בהם פעולות האגירה מהוות סכנה מוחשית לחייו או לחייהם של הסובבים אותו (שכנים, בני משפחה נוספים המתגוררים עימו וכו). ברוב המקרים, לא ניתן לכפות את הליך הפינוי על האגרן הכפייתי, ולכן מומלץ לקיים עימו שיחות מרובות בכל הנוגע להשלכות הנלוות לתופעת האגרנות הכפייתית ולהשפעותיה על בריאותו ואיכות חייו של האגרן.

כאשר מדובר בהתמודדות של נכדים עם סבא או סבתא הסובלים מאגרנות כפייתית, חייבים לזכור שבתווך מצויים הוריו של הנכד שהם למעשה ילדיו של האגרן הכפייתי, ולכן חשוב שכל בני המשפחה ייקחו חלק במאמץ המשותף לסייע לבן משפחתם בכל דרך אפשרית על מנת להתמודד עם הבעיה.

 



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן