כיצד להתמודד עם הורה אגרן כפייתי?

מכירים אגרן כפייתי? 

אגרנות כפייתית – בני משפחה המתמודדים עם הורה אגרן כפייתי, מוצאים את עצמם בחלק גדול מהמקרים במצב של חוסר אונים אל מול האובססיה ההולכת וגוברת מצד ההורה בכל הנוגע לאימוץ הרגלי אגירה שרק הולכים ומחמירים עם הזמן והשנים. לפיכך, ההתמודדות עם הורה אגרן כפייתי, טוב שתעשה כבר בשלבים הראשונים של תחילת האובססיה, כאשר בשלבים אלו, ההורה האגרן יפעל בכל דרך אפשרית על מנת "לטשטש" את עקבותיו ואף יכחיש בכל תוקף את היותו אגרן כפייתי.

בשלב ההכחשה, ההורה האגרן יספר לכל בני משפחתו שהוא עוסק באיסוף פריטים כמעין תחביב נחמד שמעביר לו את הזמן ומצליח לסייע לו להתמודד עם תחושות מועקה כאלו ואחרות אותן הוא חווה. לאחר שלב ההכחשה, וככל שהלחץ החברתי מצד בני משפחתו של ההורה ילך ויגבר, כך ההורה האגרן ירצה לנתק את הקשר עם סביבתו הקרובה ומהמצב הזה אנו ממליצים לכם להימנע מראש. 

אז כיצד ניתן להתמודד עם הורה המתמודד עם אגרנות כפייתית? להלן מספר עצות מקצועיות

על מנת להתמודד בצורה היעילה והנכונה עם תופעת האגרנות הכפייתית בתוך המשפחה, ובעיקר בקרב הורים הסובלים מהבעיה, אנו ממליצים לכם בראש ובראשונה להכיר היטב את כל המאפיינים, התסמינים וההשלכות הנלוות לתופעת האגרנות הכפייתית. כיום, באמצעות רשת האינטרנט בכלל ובאמצעות אתר זה בפרט, תוכלו למצוא מידע מקצועי מורחב אודות תופעת האגרנות הכפייתית ולהיחשף לכל השלכותיה והשפעותיה על חיי המשפחה.

לאחר שביססתם את הידע האישי בכל הנוגע לתופעת אגרנות כפייתית אנו ממליצים לכם להימנע ככל הניתן מניתוק הקשר הרציף עם ההורה האגרן. חשוב לזכור שרק באמצעות התערבות מתונה ומתמשכת בחייו של ההורה, תוכלו לשנות את המגמה לאורך זמן ולהשפיע עליו בניסיון לשנות את הרגליו.

כמו כן, מומלץ לנסות בכל דרך אפשרית לדבר אל ליבו של ההורה ולהציג בפניו את כל הנזקים הסביבתיים והתברואתיים העלולים להתפרץ בשטח הדירה בה הוא מקיים את פעולת האגרנות הכפייתית. במקביל, יש לנסות לשכנע את ההורה להסכים לקיומו של הליך פינוי מקצועי של פינוי דירות אגרנות, כאשר ניתן לקיים את הליך הפינוי גם במסגרת "דילול" משמעותי של פריטי האגרנות המצויים בשטח הדירה ולאחר מכן לאבזר את הדירה במספר אמצעי אחסון בהם הוא יוכל לאגור ולאסוף את החפצים החיוניים לו ביותר. חשוב לציין שפעולות השכנוע מצידכם בכל הנוגע להליך הפינוי חייבות להיעשות בדרך מתונה אך אסרטיבית.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן