אגרנות כפייתית ברעננה פינוי דירה וניקיון

איך תזהו אגרן כפייתי?

הנה כמה תסמינים, פעולות והתנהגויות של אנשים שסובלים מאגרנות כפייתית:

 

  • חוסר היכולת לזרוק ולהיפטר מחפצים ופריטים- האגרנים מרגישים קושי נפשי של ממש, בזריקת חפצים וניקיון הבית, גם אם אותם חפצים חסרי כל ערן, כמו אשפה וזבל. האגרנים נקשרים נפשית לחפצים שבביתם, בעיניהם זה ״האוצר״ שלהם וכל עולמם.

 

  • רגשי חרדה עצומים וקשים כאשר האגרן מנסה להשליך פריטים- האגרנות היא הפרעה פסיכולוגית שנמצאת תחת הפרעות חרדה וקשורה בה, כאשר יבקשו מהאגרן לזרוק חפץ כלשהו או כאשר הוא יצטרך לזרוק חפץ כלשהו הוא יחוש בחרדה עצומה וקשה והדבר יהפוך לחוויה נוראית עבורו.

 

  • הססנות על מה לשמור או איפה לשים את החפצים- האגרן מתקשה בארגון וסידור, הוא תמיד יהסס לגבי איפה להניח כל דבר, ישנם אגרנים שלעיתים גם יעברו חפצים מערימה לערימה בדירתם.

 

  • מצוקה, אשמה- האגרנים בדרך כלל מתבודדים מסביבתם, הם מרגישים המון מבוכה כאשר אדם מגיע אליהם לדירה, ולכן ברוב הפעמים ימנעו מכך.

 

  • חשד רב כאשר אנשים אחרים נוגעים להם בחפצים- וזאת כיוון שיש להם המון ערך סנטימנטאלי עבור כל פריט.

 

  • מחשבות ומעשים אובססיבית: פחדים ומחשבות על עולם שהולך ואוזל, או של פריט שאולי יהיה לו צורך בעתיד, בדיקות חוזרות ונשנות בפח האשפה שמה אולי בטעות יש חפצים שהושלכו לאשפה.

מכירים אדם כזה שקרוב לכם? או אולי אתם אגרנים? איך תוכלו לעזור ומה לעשות?

אם לאחר שדיברת עם האגרן או האגרנית ועדיין אתם לא רואים שמשהו מתקדם מה תוכלו לעשות?

התחילו בשאלה פשוטה, שאלו את האגרן: מדוע? למה בעצם היא או הוא ממשיכים לשמור על החפצים הללו בדירתם? התשובה היא כזו: רוב האגרנים הכפייתיים עברו וחוו בעברם טראומה או חוויה דרמטית בעיקר משהו עצוב שקרה להם או דבר פוגעני אשר הוביל למצב כזה של אגירה קיצונית. אם התשובה שנותן האגרן הכפייתי לא עוזרת לכם במיוחד, מומלץ לפנות לאיש מקצוע אשר מומחה בתחום ובעל ניסיון במצבים כאלו ולבקש ממנו עזרה בפינוי וניקיון הדירה של האגרן.

שמי שי, ואני והצוות שלי מפנים דירות קשות של אגרנים, אל תחששו ואל תרגישו מבוכה, אתם לא היחידים, בעבודתנו ראינו כבר מצבים קיצוניים של אגרנות, חוסר סדר, וכאוס גדול בבתים, ואנחנו רגילים לזה- זאת עבודתנו.

כמו שאמרתי וציינתי, חשוב במיוחד להיות קשובים, רגישים ולנסות להבין את מצבו של האגרן הכפייתי, אם תבואו ממקום שהוא שיפוטי, מאיים או תוקפני, זה רק יגרום למצב של נסיגה בהתקדמות התהליך של האגרן בעניין היפטרות מחפצים ופריטים שהוא אוסף.

במצב שגיליתם כי אחד הקרובים שלכם הוא אגרן כפייתי, האפשרות האידיאלית עבורכם היא להיעזר באנשי מקצוע ומומחים.

חברת ניקיון ופינוי דירות ובתים של אגרנים

שי פינוי וניקיון, הינה חברה בעלת 20 שנות ניסיון בתחום הניקיון ופינוי דירות של אגרנים כפייתיים. אנו נוהגים לטעון שכאשר נגשים לתהליך כה מורכב כמו פינוי וניקיון דירה של אגרן  חשוב שתזכרו שצריך מומחה שיודע את העבודה. אז תתנו לחברה בעלת ניסיון ולאנשי המקצוע לעשות עבורכם את העבודה הקשה. שי פינוי וניקיון דירות מומחים בזה ויש לנו ניסיון רב בפינוי וניקיון דירות על ספקטרום רחב של מצבי אגרנות החל ממצבים קלים ועד למצבי קיצון שבהם האגרנים עצמם לא מסוגלים לחיות בביתם. במידה וכל זה מדבר אליכם, קבעו עוד היום פגישת ייעוץ עם איש מקצוע ויחד נעשה סדר בבלאגן ונחזיר את האגרן לחייו הטובים.




אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו