אגרנות כפייתית במשפחה

איך מתמודדים עם אגרנות כפייתית במשפחה? 

אגרנות כפייתית היא ביטוי של OCD ההופך כל הלוקה בו לאספן חפצים אובססיבי. אגרן כפייתית יחוש חובה גדולה לאסוף את החפצים אשר חש כי זקוק להם, או כי אחרים זקוקים להם או יזדקקו להם בעתיד ולכן מחובתו לאספם. המצב נהיה בלתי נסבל מאחר ואגרנים כפייתיים מאבדים את היכולת להיפטר מחפצים או להשליך דברים לפח האשפה והדבר גורם לכך שביתם גדוש עד אפס מקום בחפצים מיותרים משלל סוגים, דבר המהווה סכנה ברורה הן לגופם ובריאותם של הגרים בבית והן סכנת שריפה שעשויה לפגוע בסביבה.

הסימפטומים המאפיינים אגרנות כפייתית כוללים:

  • איסוף ושמירת חפצים חסרי ערך שאינן ניתנים לשימוש או תיקון.
  • קניית מצרכים בכמות מוגזמת, מעבר לכמות הנדרשת.
  • קניית כמויות גדולות של חפצים שימושיים ואחסונם לשימוש מאוחר יותר, מבלי להשתמש בהם בפועל.
  • הוצאת חפצים מפח האשפה ושמירתם בבית.
  • קושי לזרוק חפצים מפחד שיתבררו כחשובים.
  • שמירת כמויות גדולות של עיתונים, מגזינים, דואר זבל וכדומה.
  • עריכת רשימות רבות ושמירתן גם כשכבר אינן נחוצות.
  • שמירת כמויות גדולות של חפצים שונים במטרה שאחרים ישתמשו בהם או למחזור עתידי.

כתוצאה מכל סימפטומים אלו, חייהם של אגרנים כפייתיים נפגעים, הופכים לקשים לניהול או משותקים לגמרי בשל האגירה והשלכותיה.

אגרנים כפייתיים סובלים מבידוד חברתי אשר כופים על עצמם עקב מצבם ובעיקר תחושות המבוכה שחווים, כך שחייהם החברתיים לרוב יסבלו וייפגעו באופן משמעותי. הם אינם יכולים להזמין אורחים או אנשי מקצוע אם קיימת בביתם בעיה הדורשת טיפול, מאחר וירגישו מבוכה עזה אם אדם אחר יראה את ערימות החפצים וחוסר הסדר בביתו. 

יש לי קרוב משפחה כזה!

באם הסימפטומים אשר נכתבו כאן מזכירים לכם קרוב משפחה, ככל הנראה הוא סובל מאגרנות כפייתית. מצב זה נובע מסיבות רגשיות ונפשיות רבות, החל מדאגה לזולת שהתפתחה לאובססיה וכלה בחרדות לגבי העתיד תוך התרפקות כפייתית בנוסטלגיה. בכל מקרה עליכם לנסות לסייע לו.

למי פונים?

לטיפול באגרנות כפייתית יש דרך בטוחה ומוכחת והסובל ממנה עתיד להשתחרר מהלולאה אליו נכנס בעזרת סיוע נכון ומדויק. ראשית עליו להודות כי קיימת בעיה ולרצות להיפטר מאורח החיים האובססיבי אליו נקלע. את זאת יעשה בעזרת מטפל מוסמך אשר ילמד אותו להיפטר מחפצים ואח"כ חברת פינוי תסייע לו להחזיר את ביתו לקדמותו, כולל סיוד, ניקיון והדברה.

 



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן