אגרנות כפייתית בירושלים – פינוי דירה וניקיון

מהי אגרנות כפייתית וכיצד תוכלו לעזור בניקוי דירה לאגרן?

אגרנות היא סוג של הפרעת חרדה.

אולי תופתעו לגלות שההפרעה הטורדנית-כפייתית מופיעה ב-12 איש מתוך כל 1,000 (1.2% מכלל אוכלוסיית העולם), החל מילדים רכים ועד למבוגרים, ללא הבדלי מין או רקע חברתי ותרבותי.

נפש האדם על פי זיגמונד פרויד מחולקת לשלושה חלקים עיקריים איד, אגו וסופר אגו.

האגו הוא החלק האובססיבי של הנפש, הוא מייצג את ההרהורים והמחשבות שפולשות לנו בדרך  כלל בצורה לא רצונית לתודעה בצורה חזרתית, כלומר בדרך חוזרת ונשנית.

זה מפריע אבל זה שם וזה קיים.

אותן מחשבות ותחושות מלוות בחרדה עצומה שמשהו נורא עלול לקרות ושאותו אגרן הוא האחראי הבלעדי לו, תחושת אשמה תמידית מלווה את אותם אגרנים. מחשבות אלו פוגעות בצורה משמעותית בתפקוד היומיומי, ובניהול שיגרה נורמטיבית, האדם מנסה באופן טבעי להוציא ולהדחיק זאת מראשו, להתעלם ככל האפשר וכאן נכנסת לתמונה הקומפולסיביות, כלומר התנהגויות החוזות והנשנות כמו: האסיפה והאחסון של חפצים מהרחוב וכדומה.

מטרתה העיקרית של הקומפולסיביות הינה למנוע ולנטרל את אותן מחשבות וערעורים, ובנוסף, להפחית את רמת ולחץ החרדה.

בנוסף, הפרעת האגרנות הכפייתית יכולה להופיע בשילוב עם עוד סוגי חרדות נוספים, ולעיתים גם עם דיכאון.

איזה סוגי אגרנות כפייתים קיימים?

ישנם מספר סוגי אגרנות, למשל, אגרני חיות, אלה הם אנשים שאוגרים חיות רבות בביתם, עד שמגיעים למצב שיש אצלם כל כך הרבה חיות, ממש כמו גן חיות קטן, עוד סוג של אגרנים, אלה הם אגרני החפצים והפריטים, אגרנים מסוג זה יאסו הכל, סוג נוסף של אגרנים הם אספנים, יחד עם זאת יש בין האספנים לאגרנים שוני קיצוני שניתן להבחין בו כבר בשנייה הראשונה כאשר נבחן את האוסף, כי אספנים בעצם בעלי מטרה מסוימת ורוצים להשיג סדרה שלמה של פריט או חפץ מסוים, לעומתם, האגרנים לא מפסיקים לאגור, לא חשוב מה, כל דבר שנמצא בהישג ידם, וזה תמיד נמצא בבלאגן וערמות אצלם. האספנים מצד שני שומרים חפצים שיביאו תועלת אמיתית לו או לאנשים אחרים. שלושת סוגי האגרנות הכפייתית בין אם מדובר בחפצים עבור אותו אגרן לבין חפצים עבור אנשים אחרים, מוביל לתחושות של אשמה, בושה ומבוכה אצל האגרנים כי הם חושבים שהם מזניחים את חובתם לעזור ושיהיה להם את אותם חפצים במידה והם יצטרכו אותם בעתיד. ברוב המקרים, אף אחד לא צריך את החפצים שהם שומרים, ועל כן האגירה שלהם נעשית מפחד שאין לו כל סיבה. אגרנות נוספת שקיימת היא אגרנות מנטאלית בה האגרן מרגיש צורך לדעת ולזכור את כל המידע שקיים על נושא מסוים, או לדעת הכל על זיכרון או חוויה שלו. סימפטום זה מקביל לפרפקציוניזם כפייתי.

חברת ניקוי ופינוי דירות של אגרנים

אני שי שטיקגולד, בעל חברת שי פינוי דירות של אגרנים כפייתים, אני והצוות שלי יכולים לתת מענה לכל סוגי האגרנים, לבתים ודירות מוזנחות ומזוהמות, זה מה שאנו עושים ביום יום, זוהי העבודה שלנו. אנו נפנה כל דירה שסובלת מאגירת חפצים אדירה גם כאשר הדירה בקומה גבוהה, או שהגישה קצת בעייתית, גם כאשר יש בדירה בעלי חיים, השירות שלנו תמיד אדיב וסובלני, יש לנו ניסיון רב בפינוי דירות, מעל 20 שנה, פינינו מגוון סוגי דירות, לעיתים דירות במצב קיצוני וקשה מאוד, לכן אל תרגישו מבוכה או בושה, שום דבר לא יפתיע אותנו, והכי חשוב אנו קשובים ורגישים לאגרן.




אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו