איך נראה בית של אגרן כפייתי?

בית של אגרן כפייתי – למה לצפות?

אגירה כפייתית זו תופעה עצובה וכואבת. בה האדם לוקה בהפרעה נפשית אשר מניעה אותו לפעול בצורה משוללת היגיון. ההתבטאות של התופעה היא אגירת יתר בלתי מוסברת של פריטים וחפצים שונים. יש אגרנים שמתמקדים בתחום מסוים כמו אגירת מזון, אגירת בקבוקים או מכשירי חשמל ישנים. ויש אגרנים שאוגרים מכל הבא ליד – ניירת, טקסטיל, כלים וכן הלאה. אבל בכל מקרה התופעה הזו נחשבת לחמורה מאוד, והיא מובילה את האדם למקום חמור מבחינת חיי היום יום שלו.

אגירה כפייתית, מה קורה בבית?

איך נראה בית של אגרן כפייתי? בעקבות ההפרעה הנפשית הבית לובש צורה של מחסן. עוד ועוד חפצים נערמים ומעמיסים על הבית, וכל פינה פנויה הופכת להיות עמוסה. כמות החפצים הגדולה שנכנסת הביתה לצד העובדה שאין פינוי סדיר של חפצים מהבית החוצה מביא למצב בו הבית הופך להיות עמוס ודחוס. אין מקום לזוז. ככל שהמצב של האגרן חמור יותר, וככל שעברה תקופה ארוכה יותר של אגירה, כך הבית הולך ונעשה עמוס ובלתי אפשרי. כמויות של אבק נערמות על החפצים, כלים ופריטים מתגלגלים מכאן לשם בלי למצוא לעצמם מקום של קבע. לא פעם הגישה לארונות או אפילו למקרר בלתי אפשרית בגין ערמות של חפצים שגודשים כל פינה.

מה עושים מול מציאות של אגירה כפייתית?

במידה ואתם מכירים בית כזה או שהנכם מתמודדים עם מציאות חיים כזו כדאי מאוד שתדעו שאין סיבה להשלים עם הדבר. המציאות הזה אינה אפשרית ולא צריכים לחיות עמה בשלום. היות ואגרנות כפייתית הינה הפרעה אשר ניתן לטפל בה בהצלחה, ואפשר בהחלט להשיג תוצאות טובות, אין כל סביה להשלים עם העניין ולסבול. השלב הראשון בטיפול הוא כמובן פנייה למטפל מתחם בריאות הנפש אשר יוכל להתוות דרך של טיפול בהתאם למצבו של המטופל. שיחות וגם תרופות יוכלו להביא תועלת ולהביא את המטופל למצב משביע רצון.

ומה עם הבית?

העובדה שהבית צבר כמויות ענק של חפצים מביא לכך שיש צורך דחוף לטפל בבית, דהיינו, לבצע פינוי דירה יסודי ומקצועי. המרכז לסיוע לאגרן מבצע פינוי יעיל ומקצועי ברגישות רבה.

 



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן