אבא אגרן כפיתי – מה עושים עם זה?

מה זה בכלל אגרן כפייתי?

מדובר במצב פסיכולוגי שאדם במהלך חייו מחליט שיש דברים שהוא לא יכול להוציא מהבית, בין אם בגלל שהוא פיתח לאותם פריטים רגש אשר מונע ממנו להוציא את אותו פריט מחייו, ובין אם מהסיבה שהוא חושב שאם הוא יוציא את אותם פריטים מהבית, הדבר עלול לגרום לו שמתי שהוא יצטרך את אותו פריט הוא לא יהא ברשותו. ברוב המקרים שאדם הוא אגרן כפייתי הוא איננו מודע למצבו, ולכן הפתרון צריך להגיע מהקרובים שלו. אגרן כפייתי יכול לחיות בדירה עמוסה באשפה ופריטים שאינם נחוצים, ללא מים, ללא חשמל ומבלי אפשרות לתנועה במרחבי הדירה. הקסם שלהם הוא כשהם יוצאים מהבית כמעט ואף אחד לא יכול לדעת ואפילו לדמיין מה קורה בתוך הבית. הם קונים חולצות חדשות, בושם טוב וכאשר יש להם מפגש משפחתי או משהו דומה הם באים כמו חדשים, מאוד קשה לדעת שמדובר באגרנים.

איך זה מתחיל?

לכל אדם יש עבר בין אם בעסקים, משפחה או עבר אישי, כולם היו מוצלחים עד שהשליטה במצבם מתדרדרת, לפעמים השליטה גורמת לאדם לאגור דברים. לכל אדם בעל אגרנות כפייתית קורה משהו, שמאז אותה טראומה או חוויה זה משנה את חייו מקצה לקצה, כמו לדוגמא: אדם שחולה על סדר וניקיון מתהפך בין לילה ומה שקורה הוא שהסדר והניקיון כבר לא בראש מעיניו, או לדוגמא אדם עשיר מאוד מבזבז את מיטב כספיו על פריטים שהוא לא באמת צריך.

מה אפשר לעשות במצב כזה שאבא הוא אגרן כפייתי?

הכירו את שי- מפנה בתים בעל ניסיון רב של מעל ל- 20 שנה, מקצועי ואמין! מה התהליך שמבצע שי? עזרה לאגרן הכפייתי לחזור למסלול חייו מהבלאגן שהוא יצר לעצמו בצורה הכי נוחה, עדינה ופשוטה. תוך מספר ימים עם צוות עובדים מיומן השינוי הגדול יקרה. מדירה מוזנחת ומלאה בפריטים שאינם נחוצים, לדירה נקייה ומסודרת. מדירה עמוסה באשפה לדירה מצוחצחת וכמו חדשה.

במהלך שנות הניסיון שלי בעבודות פינויים של בתים של אגרנים, החזרת הסדר והניקיון תגרום לאגרן הכפייתי ביותר לחזור למוטב, ולהתאפס על דרך החיים של אגרנות כפייתית, גם אם מדובר בדירה הכי מוזנחת שראיתם אי פעם. יתר על כן, מהניסיון שצברתי בחיי כל אחד אשר חי בבית עמוס ומלוכלך רוצה לעשות את השינוי, הבעיה היא שהפחד משתק אותו לעשות את השינוי לבד, או שהוא לפעמים חושב שהוא לא מסוגל לעשות את השינוי לבדו. האגרן לעיתים מבין שהוא זקוק לעזרה, ועל כן הוא חייב צוות שישנה לו את צורת החיים מהקצה לקצה. בעיה שנוצרת מכך היא הבושה. לשם כך שי פה בשבילכם, אל תתביישו בבעיה שלכם, אני מכיר את המצב של בתים מלוכלכים ועד מצב של מזוהמים וכמובן שמהניסיון שלי אני יכול להתמודד עם כל בית שכזה.

 איך השיטה של שי עובדת?

אני שי מזהה מצב של אגרנות כפייתית, אני יודע איך לעזור לקרובים ביותר של האגרנים להחסיר את חייהם למוטב. אני יודע מה האגרנים מחפשים, לובשים, ריח, וכן יודע לאן הם פונים ואפילו על מה הם מחפשים להתבונן. מנסיון רב השנים שלי בפינויי דירות אני יודע היטב איך חי אגרן כפייתי, ומבין לאן פני מועדות כאשר אני מתבקש לבצע פינוי של דירה של אגרן. אני עוסק בזאת כבר מעל ל- 20 שנה, ואני יודע כיצד להתייחס לאגרן, ובכללי לכל אדם אני מתיחס בכבוד. בנוסף לכך אני יודע מה צריך לעשות כדי לגרום לאגרן כפייתי להסכים לפינוי של הדירה שלו, ואף לגרום לו לשתף עימי ועם עובדי המסורים פעולה. כדי  להבין יותר מה אני עושה עליכן להבין שהשוני הוא בהרגלים של האגרן, השוני הוא רק בדירה ובצורת הבית. מלבד לכל האמור אגרנים כפייתיים הם בדרך כלל אנשים רגילים ואפילו כאלה שמצטיינים בעיסוקם.

כל אגרן כפייתי מעוניין לחזור לחיים נורמלים. הבעיה נוצרת כאשר אין להם למי לפנות ולבקש עזרה, אז כמחסום רגשי הם למעשה מסתתרים מכולם, ובעיקר מהמשפחה הקרובה.רוב מי שפונה אליי לגבי אגרנות כפייתית זו המשפחה הקרובה של האגרן שמגלה יום אחד שהקרוב שלהם חי בדירה עמוסה בזבל ומזוהמת עד מצב שאי אפשר בכלל לחיות בה. הדבר מתגלה למשפחה הקרובה בפתאומיות, ולפעמים זה עשוי להרתיע אותם ולבייש אותם לפנות לעזרה עבור קרובם האגרן. אבל אני פה בשבילכם, אל תרגישו לא נעים, בושה או כל תחושה אחרת כי אני מכיר את המצב וראיתי המון דברים בחיי, שכלום לא יכול להפתיע אותי יותר.

האם זה יש באמת דבר כזה אגרנות כפייתית?

כן, בניסיון רב השנים שלי, זאת המציאות. אנשים חיים בתוך בלאגן ודירות מלאות בפריטים וזבל. מי שלא ראה דבר כזה לא יבין, אותם אנשים חיים בדרך הזאת מאותו טראומה או חוויה שקרתה להם. נסיון חיי נתן לי את האפשרות לראות דברים כאלה בעבר ובגלל שבחרתי לעסוק בפינוי דירות ולעזור לאנשים שחיים עם אגרנים כפייתיים לעשות סדר אני ממשיך לראות דברים כאלה מידי יום.

עליכם להבין שעל מנת שאגרן כפייתי יסכים לקבל עזרה הוא חייב להבשיל ובמיוחד הוא חייב להיות מוכן. אגרנים כפייתיים בדרך כלל לא אוהבים שנוגעים להם בחפצים במיוחד אלה שהם אוגרים. לכן זה חייב לבוא גם מהמקום שלו. 

אז מתי האגרן מוכן? מתי האגרן יסכים לקבל עזרה? מתי הוא מבשיל?

זה מאוד עצוב אבל אגרן כפייתי יסכים לקבל עזרה רק אחרי שהוא סובל מאוד מהמצב שלו. בדרך כלל זה במצב שאין לו שירותים בבית בגלל שהם מלאים זבל, אין מקלחת, אין מקרר, אין מטבח, כאשר הכל עמוס באוכל ישן, שמאוד מסריח בבית ויש הרגשה של זיהום, אין חלונות, אין יכולת של תנועה בבית, אין טלפון, אין כסף לאוכל, אין בגדים נקיים, אין חשמל, אין מים, אין אפשרות להיכנס לדירה ועוד. במצבים קיצוניים האגרנים הכפייתיים ישנים ברחוב או בחדר מדרגות, מתחילות אצלהם בעיות רפואיות, השכנים זועקים בגלל הריח שיוצא מדירתם, יש המון תיקנים, עכברים וחרקים. בקיצור החיים אצל האגרן הכפייתי בלתי אפשריים. במצב כזה האגרן  יסכים לפינוי הדירה, וזאת כמובן שהוא רוצה לראות שלא זורקים את הכל.

בזמן הפינוי כמובן שצריך להסביר לאגרן הכפייתי שהדירה מזוהם, כל החפצים שהוא אגר מלוכלכים, העכברים עברו על הכל, הגוקים בכל מקום, המזון רקוב, לא אכיל והוא מסריח. ניתן להבין ולהריח שלא בוצע ניקיון של יותר משנה בדירה, מה שמבינים ישר שעשויים להיות חיידקים ומזהמים באויר, ואפילו שיש מצב לכך שיש בדירה חיידקים שפוגעים במעיים, צהבת, סקבייאס, הרבה מאוד אבק,חיידקי צואה ועוד.

שי פינוי דירות עומד לשירותכם בכל עניין הפינוי של דירה ששייכת לאגרן כפייתי כמו כן פינוי הדירה יגרום לאגרן לחזור למסלול חייו הטוב.




אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו