אבא אגרן כפייתי- מה עושים?

אבא אגרן כפייתי – איך מתמודדים?

אבא הוא הבן אדם שהכי הביא לנו השראה במהלך החיים, הוא תמיד היה מוצלח בכל מה שעשה, בין אם זה היה בחיים הפרטיים שלו לבין חיי הקריירה וניהול וגידול המשפחה. בניגוד גמור לכך, לפני כעשור, אבא התחיל לאסוף חפצים מהרחוב, כל מיני דברים שהיה מוצא, בהתחלה היה מביא דברים שהם היו מאוד שימושיים ושם אותם בכל מיני מקומות בבית, הכל היה תלוי בחפץ, פעם היה מביא תמונה גדולה ויפה שאותה הוא הניח בסלון, ופעם הוא הביא אפילו תיק שהיה נראה מאוד איכותי ועמיד. בהתחלה כולם שמחו עם הדברים שהוא היה מוצא ומביא לנו. אבל לאט לאט משהו התחיל להתדרדר, והוא פשוט התחיל לאסוף דברים שאין בהם צורך, דברים שנראים רע, מריחים רע, ואפילו דברים שהם לא שימושיים בעליל, ולעיתים הדברים אף נראו מסוכנים ומזוהמים. כאשר היינו מבקשים ממנו להפסיק, או בכלל שואלים אותו למה הוא צריך איזה חפץ מסוים, הוא היה נותן לנו תירוץ, וממשיך הלאה. באיזה שהוא שלב, אבא כבר לא הזמין אותנו, בהתחלה חשבנו שהוא צריך קצת זמן לחשוב ולהבין מה קורה עם החיים שלו, אבל יום אחד כשהגעתי לראות את הבית שלו, הבית פשוט נראה כמו איזה מזבלה גדולה, אבא כל כך התבייש באיך שהבית שלו נראה שזה הרגיש כאילו הוא מנסה לסלק אותנו על מנת שלא נוכל לראות מה שקורה שם. כל הבית של אבא התפוצץ בחפצים, חלקם שימושיים וחלקם ממש לא שימושיים, הכל היה בערימות, ולכל דבר ששאלנו מה צריך ולמה, תמיד היו כל מיני תשובות וסיבות לכך.

איך המשכנו עם המצב?

אני הגעתי פשוט למצב שלא הבנתי בדיוק מה עובר על אבא, אני ואחים שלי ניסינו לזרוק חלק מהחפצים, אבל אבא כאילו השתגע שעשינו  את זה. התחלנו ממש לחשוש ולפחד שאבא שלנו האהוב מתחיל ממש לאבד את זה. לאחר מכן, התחלנו לחפש מה זה הדבר הזה שעובר על אבא, ולמה בדיוק הוא מתנהג ככה. שאלנו חברים האם הם מכירים מצבים כאלה, עד שאחד החברים שלנו נתן לנו את התשובה, הוא אמר לנו שמדובר בהפרעה ששמה אגרנות כפייתית. את האמת, אני מעולם לא שמעתי על הדבר, החבר שלנו הסביר לנו שזה דבר שהוא מאוד שכיח, ובנוסף לכך הוא הזהיר אותנו ואמר שמדובר במצב נפשי של אדם, שעשוי להתדרדר עד למצבי קיצון שאותו אגרן כפייתי עשוי לפגוע בעצמו על ידי החפצים שהוא אוגר, ואף עשוי לפגוע בסביבתו. הפגיעה נובעת מחיידקים, מזהמים, בקטריות וכו׳ שיכולים להיכנס לדמו. כאשר התעניינו עוד ועוד בנושא, הבנו שחייבים לעשות מעשה, כי ללא מעשה שום דבר לא הולך להשתנות.

אבא החיים שלך הולכים להשתנות

את המשפט הזה אמרנו לאבא בשנייה שנכנסנו לביתו שוב, הוא עדיין היה במצב שלא בא לו שנראה את הבית, לא בא לו על הכנסת אורחים, בא לו פשוט להתבודד. כמו כן, הוא עדיין התנגד באופן נחרץ לפינוי החפצים שנמצאים אצלו בבית. אבל אנחנו באנו מוכנים, באנו שאנחנו יודעים בדיוק מה לעשות. רוצים לדעת מה עשינו? אחרי המחקר שעשינו על הפרעת האגרנות הכפייתית, גילינו שיש צורך בשילוב של טיפולים פסיכולוגיים לשינוי ההרגלים ההתנהגותיים של אבא, ובנוסף לכך שינוי דפוסי החשיבה בהם ועל פיהם אבא פועל. אז בתור התחלה ניסינו קצת לדבר איתו להוציא ממנו למה הוא עושה את זה, למה זה עושה לו טוב. אחרי כמה שיחות איתו הגענו להבנה שהאגירה הכפייתית שלו נובעת מהרצון שלנו הילדים שלו לא ייחסר כלום לעולם. הוא אמר שכל האגירה הייתה למקרים אשר בהם אנחנו נצטרך איזה שהוא חפץ או פריט מהפריטים שהוא אגר במשך השנים. אנחנו ניסינו להסביר לו שזה יכול להיות מאוד מסוכן עבורו. זה לא היה פשוט, אז שילבנו טיפולים פסיכולוגיים שהתחילו לאט לאט להשפיע על אבא שלנו. לאחר מספר טיפולים פסיכולוגיים, חשבנו שהגיע היום המתאים לפינוי של הבית של אבא, ואז הגענו לאתר של שי פינוי דירות, והחלטנו להיעזר בשירותיו.

שי פינוי דירות של אגרנים כפייתיים

לאחר שנכנסנו לאתר של שי פינוי דירות, קראנו קצת חוות דעת מלקוחות שהוא ביצע עבורם את השירות, התרשמנו עד מאוד. כמו כן, שעשינו סבב שיחות נוסף עם חברים על הנושא, גילינו אפילו שהוא ביצע פינוי למישהו שאנחנו מכירים, והפינוי היה מוצלח ביותר. אז לאחר כמה דקות החלטנו להתקשר אל שי ולשמוע מה הוא יכול להציע עבורנו. השיחה עם שי הייתה מאוד מוצלחת, הבנו שנפלנו ממש בידיים טובות ומבינות עניין. שי היה מאוד אדיב, ואפילו בטלפון היה נשמע עם ניסיון רב בנושא פינויים של אגרנים כפייתיים. לאחר השיחה קבענו פגישה בבית של אבא, על מנת ששי יוכל לראות את הכמויות עליהן שוחחנו, וכן שיוכל ליתן לנו הצעת מחיר בהתאם לכך. בפגישה אף הכנו ממש תכנית עבודה עם לוחות זמנים, בדקנו אפשרויות של שיתוף פעולה עם אבא האגרן הכפייתי, ואף אפשרות שהוא לא ישתתף בפינוי. אחרי שעברנו על תכנית העבודה, מה בדיוק צריך לעשות וכמה זמן זה ייקח, קבענו תאריך לפינוי עצמו.

מה היה בפינוי?

בסופו של יום החלטנו לנסות תחילה לשתף את אבא בהליך הפינוי, שי הבעלים של חברת שי פינוי דירות, אמר שלא רק שהיום יהיה עבור האגרן הכפייתי חוויתי, אלא שגם זה ילמד אותו איך להמשיך ולהתנהל בשגרת חיים נורמטיבית. ביום הפינוי הגיע שי עם צוות עובדים מיומן ומקצועי בהחלט, כאשר שי חילק את העובדים לצוותים כאשר כל צוות יבצע משימה מסוימת, על מנת שנוכל לסיים את כל הפינוי כולל הכל באותו היום. לאחר חלוקת המשימות כל צוות עבד במלוא המרץ, עם אדיבות שלא נראתה עוד לפניה. שי הביא עימו אף מספר מכולות שניתן יהיה לפנות באמצעותן את כל הערימות של החפצים שנמצאו בתוך ביתו של אבא. בתחילת הפינוי מיינו את החפצים שבתוך ביתו של אבא, עם עזרתו ממש, אנו הילדים הופתענו ממש שאבא שיתף פעולה עם הפינוי של כל החפצים. למה? כי כאשר אנחנו באנו להוציא דברים מביתו הוא התנגד ממש, ולא נתן לנו לעשות לו את זה. אבא השתתף בפינוי, ובסוף הפינוי הודה ממש מכל הלב לשי, צוות העובדים שלו, ואפילו גם לנו הילדים שלו. ראינו שאבא מאושר בכל ליבו ואף הוא סיפר לנו לאחר הפינוי שהוא מרגיש הקלה של ממש, ואמר שוב תודה.

 אם אתם מרגישים שאתם נמצאים באותו המצב, אנחנו ממליצים מכל הלב לפנות לחברת שי פינוי דירות ובתים של אגרנים כפייתיים, ולעשות עבורכם או עבור קרוביכם את השינוי. ללא עזרתכם כנראה שהשינוי לא ייצא לפועל. התקשרו אל שי עוד היום, תגלו שמדובר בחברה עם צוות עובדים איכותי אמין ומקצועי ביותר. אל תחכו אפילו עוד שעה, התחילו עוד היום את הפינוי המיוחל והגדול. השינוי שיהיה תבחינו בו עוד מהשנייה הראשונה. שי חברת פינוי דירות תעמוד לשירותכם בכל שאלה.




אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו