כמה עולה פינוי בית של אגרן כפייתי?

פינוי בית של אגרן – כמה יעלה לנו?

כמה עולה פינוי בית של אגרן כפייתי? – אגרנות כפייתית הינה סוג של הפרעת התנהגות אובססיבית, הסובלים מהבעיה, נוטים לאגור ולאסוף אל ביתם מכל הבא ליד .

אנחנו ב-"צוות מומחה פינוי דירה", מעניקים שירות מיוחד לסובלים מהבעיה ובני משפחתם במאמר הבא נעסוק בכל הקשור לתמחור הליכי פינוי בית של אגרן כפייתי, ונחשוף בפניכם את הפרמטרים המקצועיים השונים המשפיעים באופן ישיר על מחירון פינוי בית של אגרן כפייתי הנקבע על ידי צוות "מומחה פינוי דירה" .

מספר מילים על תופעת האגרנות הכפייתית

אגרנות כפייתית הינה תת-הפרעה, המשתייכת לתופעות הידועות בשם המקצועי OCD (הפרעות טורדניות כפייתיות) .

סוג זה של הפרעה מלווה בלא מעט קשיים וסבל עבור האנשים הסובלים מהבעיה, ואף מובילה אותם לניתוק מוחלט מסביבתם הקרובה אגרנות כפייתית גורמת לאנשים מסוימים לאסוף ולאגור בביתם מגוון נרחב של חפצים ופריטים, שברוב המקרים, אין בהם כל שימוש או צורך .

אגירת הפריטים יכולה לבוא לידי ביטוי באיסוף עיתונים, דברי דואר, שמירה על חפצים ישנים, רהיטים, כלי עבודה שיצאו משימוש, בגדים ישנים וכדומה, והיא יכולה להופיע בצורות התבטאות מורכבות יותר, המובילות את האגרן הכפייתי לאסוף חפצים ופריטים מהרחוב ולהביא אותם אל ביתם.

אנחנו ב"צוות מומחה פינוי דירה" נחשפו לאורך השנים למקרים קלים כקשים של תופעת האגרנות הכפייתית, ובין היתר נחשפו לאנשים שנהגו לאגור בביתם גם מוצרי מזון מרקיבים, קופסאות נעליים, בקבוקי שתייה, שקיות ניילון, ובמקרים הקשים גם גללי צואה של חיות מחמד.

על מנת להעניק לכם מענה מדויק (ככל שניתן) לשאלה: כמה עולה פינוי בית של אגרן כפייתי, ריכזנו עבורכם מספר פרמטרים מקצועיים המשפיעים באופן כזה או אחר על קביעת מחירון פינוי בית של אגרן כפייתי.

1 .מורכבות הפינוי- בתים ודירות של אגרנים כפייתיים נמצאים (ברוב המקרים) במצב מתמשך של לכלוך, זוהמה והזנחה, דבר המקשה באופן טבעי על הליכי הפינוי, ומחייבים אותנו בצוות "מומחה פינוי דירה" להתמודד עם אתגרי פינוי מורכבים במיוחד בנוסף, מחירון פינוי בית של אגרן כפייתי נקבע גם על פי מורכבויות הפינוי המלוות כל הליך פינוי אחר, לרבות, דרכי הגישה לדירה, פתחי המעבר בשטח הדירה ובשטח המבנה בו היא נמצאת, מיקום הדירה ביחס למבנה (קומות גבוהות, קומות נמוכות וכו) ועוד .

2 .רמת האגרנות הכפייתית – אגרנות כפייתית יכולה לבוא לידי ביטוי באיסוף אובססיבי של מגוון נרחב של פריטים כאשר אנו מתבקשים לענות על השאלה כמה עולה פינוי בית של אגרן כפייתי, הדבר הראשון אליו אנו מתייחסים הוא כמובן רמת האגרנות ממנה סובל האדם המתגורר בדירה, וסוג הפריטים המרכיבים את האגירה האובססיבית שלו .

3 .הציוד המקצועי בו נעשה שימוש- פינוי דירות השייכות לאגרנים כפייתיים חייב להתבצע באופן המהיר, הבטוח והיעיל ביותר, ועל מנת לאפשר זאת בצורה המקצועית ביותר, אנחנו בצוות "מומחה פינוי דירה", מקפידים לבצע את הליכי הפינוי באמצעות ציוד מקצועי ומתקדם העומד לרשותנו מחירון פינוי בית של אגרן כפייתי נקבע בין היתר על פי היקף הציוד בו נעשה שימוש מקצועי לצרכי הפינוי .

4 .התייחסות מקצועית לתחלואים שונים המופיעים בשטח הדירה- דירות של אגרנים כפייתיים מתאפיינות ברוב המקרים בתחלואים ומפגעים סביבתיים ותברואתיים המופיעים בשטח הדירה אנחנו בצוות "מומחה פינוי דירה" מעמידים לרשות מזמיני העבודה אפשרויות רבות למניעת התפשטות התחלואים השונים במסגרת הליך פינוי תכולת האגרנות משטח הדירה .

במקרים אלו, המענה לשאלה כמה עולה פינוי בית של אגרן כפייתי, לוקח בחשבון גם את מצבה התברואתי של הדירה.

5 .היצע השירותים הנלווים בגמר ביצוע עבודות הפינוי- דירות השייכות לאגרנים כפייתיים מחייבות את מזמיני שירותי הפינוי לבצע מספר רב של פעולות ניקיון בגמר הליכי הפינוי, וזאת על מנת להשיב את הסדר, הארגון והניקיון לכותלי הדירה מחירון פינוי בית של אגרן כפייתי נקבע לא רק על פי צרכי הפינוי, אלא גם על פי הזמנת השירותים הנלווים השונים המוענקים בגמר הליכי הפינוי .

6 .הליכי מיון מקדימים- דירות השייכות לאגרנים כפייתיים מתאפיינות בריבוי של חפצים ופריטים שונים ומשונים מכל סוג, בכל גודל ומכל תקופת זמן אנחנו בצוות "מומחה פינוי דירה" מאפשרים למזמיני השירות לבצע הליך מיון מקדים לצרכי הפינוי, וזאת על מנת לאפיין את החפצים השונים המרכיבים את תכולת האגרנות .

בחלק מהמקרים, פריטים וחפצים שימושיים נמצאים בערבוביה אחת עם חפצים מיותרים ופסולת, ולפיכך, מחירון פיני בית של אגרן כפייתי, נקבע גם על פי היקף הליך המיון המקדים להליכי הפינוי.

מה הם השירותים הנלווים המוצעים למזמיני שירות פינוי מדירות השייכות לאגרנים כפייתיים?

  • פינוי מהיר ויסודי של כל הפסולת שנאפסה בדירה לאורך השנים
  • פירוק ארונות רקובים ופינוי דלתות, חלונות ותריסים הנמצאים במצב רעוע לא שימוש
  • ניקוי יסודי לכל חללי הדירה
  • חיטוי חדרי אמבט, שירותים, כיורים וברזים
  •  צבע וסיוד בכל שטח הדירה
  • חידוש קירות מתקלפים וקירות הסובלים מעובש וריקבון
  • החלפת בלאי (חלונות, תריסים, ידיות וכדומה)
  •  פוליש
  •  שירותי הדברה למניעת חרקים, מזיקים ומכרסמים ועוד.

פינוי דירות השייכות לאגרנים כפייתיים, הוא ברוב המקרים, הליך מקצועי מורכב, המחייב אותנו בצוות "מומה פינוי דירה", לפעול במהירות וביעילות מרבית לכלל צרכי הפינוי השונים (הן לצרכי הפינוי והן לביצוע מהיר ויעיל של עבודות הניקיון בגמר הפינוי). הניסיון הרב העומד לרשותנו, מאפשר לנו לפעול בצורה מקצועית, יסודית ויעילה, וכל זאת, במהירות המרבית ועל הצד המקצועי ביותר.

הציוד המקצועי העומד לרשותנו, מאפשר לנו להתמודד עם כל דירה ובכל מצב, לרבות, דירות ישנות ומוזנחות במיוחד, בהן ההתעסקות עם ארונות המבנה מסוכנת במיוחד.

עד היום, טיפלנו באופן מקצועי ונאמן, בעשרות דירות בהן התקיימה פעילות של אגרנות כפייתית מסוגים שונים. הניסיון העומד לרשותנו, בשילוב אמצעי המיגון והציוד המקצועי הרב, מאפשרים לנו לבצע פעילות בכל דירה מוזנחת וישנה, בבטיחות וביעילות.

אגרנות כפייתית- כיצד ניתן לזהות אותה?

אגרנות כפייתית הינה תופעה הגורמת סבל לא רק לאדם הסובל מהבעיה, אלא גם לסביבתו הקרובה. בחלק גדול מהמקרים, דירותיהם של האגרנים הכפייתיים אטומות וחשוכות לאורך כל שעות היממה (וזאת מתוך תחושת קנאות לפרטיותם וגם מתוך תחושת בושה המתלווה לחייהם), השילוב של איסוף ואגירת פריטים שונים בתוך חלל סגור, מובילה לריחות צחנה נוראיים, ואף מוביל להופעת מזיקים, זוחלים ומכרסמים בשטחי הדירה ובאזור המגורים שלה.

בין יתר הסימפטומים אותם ניתן לזהות בקרב אגרנים כפייתיים תמצאו:

  • שמירה כפייתית של פריטים ישנים שחלקם אינו נמצא בשימוש
  •  רכישה מוגזמת של מוצרי מזון ופריטים שונים לבית
  • קושי וחרדה בכל הקשור להשלכת חפצים מהבית
  • איסוף עיתונים, דברי דואר, מגזינים וכדומה
  • חיטוט בערימות אשפה ואיסוף פריטים שונים אותם הם "מוצאים" שם
  • ריחוק חברתי ונטייה להתבודדות

 

אנחנו בצוות "מומחה פינוי דירה" טיפלנו לאורך השנים בדירות רבות השייכות לאגרנים כפייתיים, ולאורך השנים צברנו לא מעט ניסיון בתחום הבנת נפש האגרן. כחלק מהשירות המקצועי שלנו, אנו מאפשרים לסביבתו של האגרן לפנות אלינו ולקבל מאיתנו הכוונה לייעוץ מקצועי העוסק בתחומי טיפול שונים להתמודדות עם הבעיה ועם התופעה.

רגישות ומקצועיות מעל הכל

אגרנות כפייתית היא תופעה שיש להתייחס אליה בהתאם .

אגרנים כפייתיים לרוב יסבלו מבעיות רגשיות שיגרמו להם לאגור חפצים ורהיטים רבים ולכן, בעת הפינוי יש להתייחס אל האגרנים הכפייתיים באופן הראוי צוות מומחים מנוסה יכול לבצע את העבודה בשיתוף מלא עם האגרן הכפייתי ולאפשר לו להיות חלק מתהליך הפינוי לצורך התמיכה הרגשית .

מחיר לעומת איכות

ניתן להבין מכל האמור לעיל שפינוי אגרנות כפייתית אינו דומה לפינוי רגיל, ועל פי הרוב הוא דורש התייחסות מיוחדת שלא קיימת במקרה של דירות רגילות. מדובר בפינוי דירה הרבה יותר מורכב- ראשית כל, בבית יש כמויות הרבה יותר גדולות של חפצים מאשר הכמויות המוכרות לנו מדירות רגילות. לרוב, הבית מלא בחפצים מיותרים עד אפס מקום, כך שפעולת הפינוי היא מורכבת יותר ולעיתים לא רחוקות אפילו מסוכנת, בשל החשש מנפילת ערימות החפצים.

מעבר לכך, פעולת פינוי האגרנות הכפייתית לא יכולה להסתיים בפינוי עצמו- וזאת, משום שלא ניתן להשאיר את הדירה במצבה המוזנח, גם לאחר הפינוי. בנוסף לשירות עצמו של פינוי החפצים, על חברת הפינוי לדאוג גם לסדר ולניקיון של כל חדרי הדירה, כולל חיטוי, הדברה, סיוד והתמודדות עם לכלוך קשה. כל אלה יבוטאו במחיר הפינוי.

 

שימוש חוזר בחפצים המפונים

חשוב לדעת שניתן להוזיל משמעותית את תהליך פינוי האגרנות הכפייתית. כפי שנאמר במאמר זה, לפני הפינוי מתבצע מיון יסודי של כל החפצים המצויים בדירה, עד האחרון שבהם, כמובן בשיתוף האגרן הכפייתי ותוך כדי משא ומתן עמו. בהחלט ייתכן שבמהלך תהליך המיון יימצאו חפצים שאמנם אין כל צורך לשמור בדירה, אך עדיין יש להם ערך כלכלי מסוים. את החפצים הללו ניתן יהיה למכור ולעשות בהם שימוש חוזר, ובכך להוזיל את עלויות הפינוי.

למכירה של החפצים עשוי להיות יתרון כפול- בנוסף לעובדה שהיא מקוזזת מעלות הפינוי, האגרן הכפייתי עשוי להיות מרוצה מכך שהחפצים אליהם הוא קשור אינם מושלכים אל האשפה, אלא יימכרו למישהו שזקוק להם וייעשה בהם שימוש חוזר. עובדה זו עשויה להקל על מצבו הנפשי במהלך הפינוי ולסייע לו להתמודד עם התהליך בצורה טובה יותר.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו