אגרנות כפייתית בישראל – כן יש חיה כזאת

אגרנות כפייתית בישראל 

האם גם אתם נפגשתם באגרן כפייתי איפשהו בחייכם? כי מומלץ שתטפלו בו לפני שיהיה מאוחר -עד שלפעמים המצב מוביל לכך שדלת הכניסה לבית חסומה , ואת הדרך אליה גם כיפה אדומה לא יודעת, ולשאלתכם: קיימים הרבה כאלה – כאן בישראל.

אגרן כפייתי הוא בעצם אדם המפתח רגש ונזקקות לחפצים ופריטים בצורה שאינו יכול להתפטר מהם ואוגר כמויות חולניות המקשות עליו לחיות בנוחות ומרחב בביתו, כשיכול להיות שמדובר אפילו בערימת עיתונים או תנורים. לעיתים, אגרנים כפייתיים נגררים למצב אומלל בו הם קלועים בביתם בין ערימות חפצים מיותרים, ואינם יכולים לצאת ללא חילוץ ועזרה חיצונית, כשהמענה עם הטיפול, העזרה, והתמיכה תוכלו למצוא אצלנו – במרכז לסיוע לאגרנים כפייתיים.

האגרנות הכפייתית היא עוד אחת ממחלות הנפש, כשמוגדרת כמחלה  מקבוצת ה- "הפרעות אובססיביות כפייתיות".

בוא נדבר על זה. איך אנחנו מטפלים בתופעה האיומה? גם אם החלטנו שהפגיעה בהם לא קריטית והיא כן, מדובר בפגיעה של הסובבים אותם, משפחת האגרנים הכפייתיים -שמשום מה יכולים לטעון שהקרטונים או הספרים ושקיות הזבל הרבות בבית- מיותרות , ותאמינו להם, קשה לחיות בצורה כזאת.

הטיפול באגרנים הכפייתיים אינו מבטיח תוצאות סופיות, אך פניה למטפלים פסיכולוגיים ופסיכיאטרים תשפר את התסמינים במידה עצומה.

אז אחרי שעזרנו לכם ללמוד לאבחן את הבעיה, ולמקרה שמצאתם אותה -נעבור לפתרון : לפני שאתם פונים אלינו לשליחת עזרת חילוץ לפינוי הדירה מערימות החומר המיותר, העזרה הראשונה המומלצת לאגרנים הכפייתיים היא נפשית. חפצים שפיניתם אתמול לא ימנעו מהאגרן להביא מחדש אחרים מחר, ולא באמת נפתרנו מהבעיה.

הרבה שואלים אם יש פתרון מוחלט לבעיה, והתשובה היא לא. כמו בכל הפרעה נפשית גם כאן אין הבטחה לשיפור סופי, אך נדרש בהחלט להיעזר בטיפול פסיכולוגי שישפר את התסמינים ובמקרים מסוימים מוכרח לערב פסיכיאטר שירשום למטופל טרופות פסיכיאטריות שהראו כבר את תוצאתן החיובית על האגרנים הכפייתיים. אם כך, הטיפול שיכיל שיח עם האגרן הכפייתי, ועזרה לבניית צורת חשיבה חדשה בה האובססיביות לאגירת חפצים תרד במידת מה ע"י העלאת מודעות הבעיה למטופל, ומיד לאחר מכך : תפנו אלינו ונפנה לכם את הדירה מחדש, אתם לא באמת בבעיה.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו