בן משפחה סובל מאגרנות כפייתית? אתם מוכרחים לסייע לו

מיומנו של מפנה דירות:

"כך תוכלו להתמודד עם תופעת האגרנות הכפייתית של אחד מבני המשפחה"

אגרנות כפייתית – תופעת האגרנות הכפייתית הולכת ומתרחבת בשנים האחרונות, ובניגוד לעבר במסגרתו התופעה נחשבה לבעיה נפשית של אנשים מבוגרים, בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר מקרים של תופעת אגרנות גם בקרב אוכלוסיות צעירות יותר. בשורות הבאות תוכלו למצוא מספר טיפים ועצות להתמודדות עם תופעת האגרנות הכפייתית, וזאת באמצעות ראיון בלעדי אותו קיימנו עם שי גולד, קבלן פינוי מוסמך ומקצועי המתמחה בין היתר בליווי הליכי פינוי מדירות אגרנות.

מהי תופעת האגרנות הכפייתית ומדוע היא נהפכה בשנים האחרונות לנפוצה ויותר ויותר גם בקרב אוכלוסיות צעירות יותר מבעבר?

"תופעת האגרנות הכפייתית המובילה את האדם הסובל ממנה לפתח אובססיה טורדנית לאיסוף ואגירה של פריטי תכולה מיותרים או חסרי ערך, הינה תופעה שכיחה ונפוצה בשנים האחרונות גם בקרב אוכלוסיות צעירות וגם בקרב אוכלוסיות מבוגרות יותר. הסיבות להתרחבותה של התופעה הן רבות ומגוונות והן קשורות בין היתר לעידן השפע בו אנו חיים".

האם קיים סוג של טיפול או מסגרת טיפולית באגרנים הכפייתיים?

"בהחלט. הטיפול באגרנים כפייתיים מיושם באמצעות טיפולי פסיכולוגי, טיפול תרופתי וטיפול באמצעות ריפוי בעיסוק. כיום, עומדות לרשות האגרן הכפייתי מספר חלופות למסגרות טיפול כאלו ואחרות, כאשר המכנה המשותף לכולן הוא: מענק מעטפת רגשית שנועדה להבהיר לאגרן הכפייתי או לאגרנית הכפייתית שהם אינם לבד בעולם. בנוסף למסגרות הטיפוליות, עומדות לרשות האגרנים קבוצות תמיכה בהן חברים אך ורק אגרנים כפייתיים בעבר ובהווה".

האם בני משפחתו של האגרן הכפייתי יכולים לסייע לו בדרך כזו או אחרת להתמודד עם הבעיה ממנה הוא סובל?

"כפי שציינתי קודם, הטיפול האופטימאלי ביותר באגרנים כפייתיים הוא באמצעות הזדהות עמוקה עם מצבם הנפשי והענקת אמפתיה לנושא האגירה, ולכן, בכל המקרים בהם פונים אליי בני משפחה של אגרן כפייתי, אני ממליץ להם בראש ובראשונה לנהל את הדו-שיח עימו באמצעות הפגנת אמפתיה למצבו ותוך כדי ניסיון אמיתי לקיים עימו סוג של תקשורת לאורך זמן, אשר תוביל אותו בסופו של דבר למתן הסכמה לטיפול פסיכולוגי או תרופתי ובמקביל לביצוע עבודות פינוי מלאות או חלקיות של פריטי תכולת האגרנות אותם הוא אגר לאורך השנים".

עד כמה קשה ומורכב לשכנע אגרן כפייתי לבצע הליך פינוי תכולה מביתו וכיצד בכל זאת ניתן להשיג זאת?

"האגרנים הכפייתיים הם לרוב אנשים חשדניים הממעיטים את קשריהם החברתיים לאורך שנות התעסקותם במלאכת האגרנות, ולפיכך, קשה מאוד לשכנע אגרן או אגרנית כפייתיים לבצע סוג של פינוי תכולת אגרנות משטח דירותיהן. אנחנו ב-מומחה פינוי דירה, נוקטים בשיטת "המקל והגזר" לצורך שכנוע אגרנים כפייתיים לבצע הליכי פינוי, כאשר מצד אחד אנו מייעצים לבני המשפחה וקרוביו של האגרן להזדהות עימו ועם מצבו הנפשי, ומצד שני אנו מנחים אותם לציין בפני האגרן שוב ושוב את כל הסכנות הנלוות לפעולת האגרנות"

מה הם שירותי הפינוי המוצעים על ידי צוותי הפינוי בראשותך במסגרת פינוי דירות אגרנות?

"אנחנו ב-מומחה פינוי דירה, צוות הפינוי הפועל בניהולי, מעמידים לרשות האגרן הכפייתי ובני משפחתו מגוון רחב של פעולות מקצועיות המיושמות במסגרת שירותי פינוי דירות אגרנות. בין היתר הפעולות המקצועיות שלנו ניתן למצוא: שירותי פינוי פסולת מכל סוג, שירותי מיון לתכולת אגרנות, שירותי פירוק ארונות קיר וארונות מטבח ישנים ובלויים, שירותי סיוד וצבע  לטיפול בכתמי עובש ורטיבות בקירות הדירה, שירות לתיקון בלאי במתקני הדירה השונים, שירותי הדברה להרחקת מזיקים, שירותי חיטוי ושירותי ניקיון יסודיים בגמר עבודות הפינוי"

לא עוזבים את הדירה עד שהיא ראויה לשימוש

כפי שניתן להבין מן הראיון שהוצג לעיל, פינוי דירה של אגרן כפייתי מהווה אתגר גם עבור חברת פינוי מקצועית אשר עוסקת במשך שנים ארוכות בתחומי הפינוי השונים. בדירה יש כמויות עצומות של פריטים שנאספו במהלך השנים על ידי האגרן הכפייתי, מהם פריטים המהווים פסולת ומהם פריטים שימושיים. לכן, חשוב מאוד לתת את הדעת לתהליך מיון החפצים, במהלכו ניתן לקבוע מה יעלה בגורלם של כל אחד מן הפריטים המצויים בדירה.

בנוסף, הבעיות האמיתיות בדירה מתגלות, פעמים רבות, דווקא לאחר שלב פינוי החפצים. או אז, ניתן לראות שהדירה מלאה טינופת עמה לא ניתן להתמודד באמצעים ביתיים. מניסיונה של חברת הפינוי, פעמים רבות בדירה יש נוכחות של מזיקים כמו חרקים ואפילו מכרסמים, וכן בעיות נוספות כמו עובש, ליקויי צבע ונזקים לדלתות ולתריסים. ניתן להבין, אפוא, שיש צורך בשירותים נוספים עד אשר ניתן יהיה לעשות שימוש חוזר בדירה.

כל השירותים תחת קורת גג אחת

במקום לבזבז זמן, כסף וטרחה על פנייה לבעלי מקצוע נוספים, חברת "מומחה פינוי דירה" תוכל לבצע עבורכם את כל השירותים הנדרשים על מנת להפוך את הדירה ממוזנחת ועמוסה לנעימה ונקייה.

מייד לאחר הפינוי, יתבצע ניקיון יסודי באמצעות כלים מקצועיים, וכן הדברת מזיקים במידה ויש בכך צורך. באמצעות כלי הניקיון והטכניקות המיוחדות, ניתן יהיה להתמודד ללא קקושי גם עם עובש וסוגים שונים של פטרת. בנוסף לכך, אם סוכם על כך מראש, ניתן ליהנות גם משירותי שיפוץ קלים של הדירה. הדירה תסויד מחדש, רטיבות בקירות תתוקן, וכן יבוצעו תיקונים בדלתות ובתריסים. תוך יום עבודה אחד ואינטנסיבי, הדירה תשנה את פניה לחלוטין וניתן יהיה להתחיל בחיים חדשים.




אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו