פינוי דירות אגרנים היא שליחות עבורנו ואנו נעשה הכול לעזור לבן אדם, בכל דרך אפשרית.
כשבן אדם מגיע למצב שאין לו איפה לאכול, אין לו איפה לעשות צרכים, הוא חי בזיהום שמשפיע לו על הבריאות והאושר בחיים – זאת שליחות עבורנו להחזיר לו את החיים.
שי פינוי דירה הקדיש מעל 20 שנה לפינוי דירות ועזרה לאגרנים.
את הניסיון שנצבר לאורך השנים אנו מעברים גם בסדנאות לעובדות סוציאליות להתנהלות נכונה ועזרה לאגרנים.
לאותו אגרן אשר אגר במשך שנים רבות דברים שהוא נקשר אליהם ברמת הרגשית בצורה גדולה מאוד מאוד, קשה גם מאוד מאוד לאותו אגרן להיפרד מאותם חפצים.
לכן הפניה בכ 80% מהמקרים לא תבוא מהאגרן עצמו, אלא מהמשפחה שגילתה על המצב או הרווחה.
המשפחה עצמה או הרווחה יגלו על תופעות האגרנות רק כשאותו אגרן הגיע למצב קיצון כמו בעיה רפואית שמכריחה אותו להתקשר ולבקש עזרה או למשל מטפלת מטעם הרווחה שלא מוכנה להיכנס לדירה.
האגרן יעשה הכול בשביל להתחמק מפינוי הדירה וניקיונה.
גם אם למשל ניתקו לאגרן את החשמל ואותו אגרן נותר ללא מזגן, אור וחימום. וגם אם אותו אגרן נותר ללא מים (למשל שכן שהתלונן על נזילות. אותו אגרן יעדיף לא לטפל בנזילות ולסגור את ברז המים הראשי של הדירה) האגרן יעדיף לאסוף ולמלא את כל הבית בבקבוקי מים וג'ריקנים מהרחוב ולא לטפל בבעיה (בדרך כלל אותו אגרן לא יטפל למשל בנזילות, כי הוא מתבייש להזמין בעל מקצוע לדירה שלו. בעל מקצוע שיראה איזה דירה מוזנחת יש לאותו אגרן).
האגרן לא ייתן לאף אחד להתקרב לבית שלו. תמיד ישתמש בתירוצים שונים למה הוא לא יכול לקבל ביקורים ולא יענה לדפיקות מפתיעות בדלת.
האגרן יתנהל מחוץ לבית "כרגיל". ישים בגדים יפים, יתבשם וישתדל להראות טוב ככל האפשר.
בכ 20% מהמקרים הפניה בכל זאת תגיע מהאגרן עצמו. במצבי קיצון אמיתיים בו אין לאגרן ברירה כבר.
כמה זמן אדם יכול בלי מקרר? (ושוב, איך הוא יביא טכנאי לדירה כזאת מוזנחת?)
או שלבסוף הכמות של הג’וקים והעכברים גדולה כל כך שכבר זהו…
כל תנאי המחיה כבר גורמים למחלות – בסוף האגרן לא מרגיש טוב. הרבה מפתחים בעיות לב וריאה בעקבות הלכלוך שהם נושמים מהדירה ואורח החיים הלא בריא.
האגרן הכפייתי “יבשיל” רק אחרי שהוא כבר לא יוכל לחיות בדירה. לדוגמא: קצר חשמלי – איך הוא יביא טכנאי? (ושוב – לא מוכן שיראו את הדירה המוזנחת)
המשמעות היא בלי מקרר, חימום, קירור וכו'.
לאחר הפניה של האגרן / המשפחה / הרווחה קובעים פגישה בבית האגרן.
בתור הקדמה נגיד שקביעת הפגישה אינה מבטיחה את "הבשלות" של האגרן.
הפגישה מאפשרת קודם כל לדבר עם האגרן, לייצר קרבה ולבדוק את הבשלות.
במהלך הפגישה עושים סיור בדירה ומבצעים את הדברים הבאים:
√ מבררים על איזה חפצים האגרן מוכן לוותר ועל זה חפצים לא.
√ מדברים עם אותו אגרן ומסבירים לו שיכול להיות לו הרבה יותר טוב לאחר הפינוי. מסבירים לאותו אגרן שפינוי וניקוי הדירה יאפשרו לו לחזור לחיים בסביבה נעימה ונקיה אשר תשליך על ההתפתחות וההנאה משאר תחומי החיים.
√ בודקים רמת התנגדות. למשל מבקשים מהאגרן לזרוק סתם איזה ניילון או חתיכת קרטון זרוקה ורואים איך הוא מגיב. במידה והאגרן מסכים ורמת ההתנגדות לא גבוהה, אפשר לקבוע תאריך פינוי – בדרך כלל ממש יום או יומיים מהפגישה.
במקרים מסוימים, למשל, נדחה את הפינוי רק לעוד למשל כמה חודשים בשביל שהאגרן "יבשיל".
בכל מקרה מצד אחד לא עושים שום דבר בכוח. הכול בהסכמתו ובאישורו של האגרן. מצד שני הניסיון האדיר שלנו מאפשר לנו יחסית להשפיע לטובה ולשכנע את אותו אגרן לפינוי וניקיון הדירה.
* אפשרות נוספת היא שאותו אגרן לא בבית, ונציג ממשפחתו מנצל את ההזדמנות לפינוי וניקוי מהיר.
בדרך כלל נתחיל בנקודה הכי קשה, פינוי וניקוי המטבח. ברגע שהאגרן רואה את התוצאה הנפלאה של מטבח נקי ומסודר, הוא שמח ומרוצה – אפשר להתקדם לפינוי וניקוי שאר הבית.
במקרים מסוימים תהליך פינוי הדירה יעשה בשלבים. למשל כל פעם חלק מסוים.
ונזכיר שוב את הרגישות בה יש להתנהל מול האגרן, אחרת כל פיפס קטן יגרום לאגרן לקחת צעד אחורה. מגיעים בדיוק בשעה שנקבעה. ללא איחורים. מגיעים עם מספר אנשי הצוות שסוכם. מגיבים בסובלנות להתנהגות רגישה של האגרן כמו למשל שהאגרן צועק קצת וכו'. גם מצלמים את הדירה שהאגרן יראה שלא בוצע שינוי שהוא לא מעוניין / בוצע נזק.
אמונות ממש להתנהל מול אגרן.
בהמשך מפורט על דרך הפינוי והניקוי היסודית ביותר והמקצועית מאוד של שי פינוי דירה.
מנחים ומעודדים את האגרן ומשפחתו לשמור על שיגרה נקיה ומסודרת.
בדרך כלל קשה לאותו אגרן להיפטר מהאגרנות, ואנו חוזרים אחת לכמה זמן לפינוי וניקוי על מנת לשמור על שיגרה תקינה ונעימה עבור אותו אגרן.
כמה אפשרויות לפינוי לפי רצון הלקוח: